3D ve CG nedir?

3d ve cg
3D kavramı resmin (veya animasyonun) bilgisayar grafikleri kullanılarak üç boyutlu boşlukta (uzayda) oluşturulduğu anlamına gelir. Bu boşluğun bizim gerçek dünyamız gibi  üç boyutu vardır: genişlik, uzunluk ve yükseklik. İngilizce üç boyut  three dimensions- kısa olarak 3D gibi sesleniyor.

Çoğu zaman 3D yerine  CG (computer graphics – bilgisayar grafikleri) kısaltması kullanılıyor. CG bilgisayarda oluşturulmuş herhangi bir çalışma anlamına gelebilir. ister 3D isterse de 2D (İki boyutta çizilen, sıradan resim) olsun.

Hangi 3d yazılım paketleri var?

Benzer ücretli paketler.
•    3ds Max
•    Maya
•    Softimage XSI
•    Cinema 4D
•    LightWave
•    Modo

Benzer ücretsiz paketler.
•    Blender

Farklı ücretli paketler.
•    Houdini – özel efektler
•    ZBrush – yüksek poligonal modelleme
•    Mudbox – yüksek poligonal modelleme
•    Rhinoceros – NURBS modelleme
•    ve başka

Öğrenmeğe hangi 3D paketten başlamalı?

Öğrenmeğe beğendiğiniz 3D paketten başlamalısınız. Bu ana kuraldır.

Eğer karar vermekte zorlanıyorsanız o zaman, daha kolayından başlamak gerekir. Kendi tecrübeme ve forumlardaki tartışmalara dayanarak 3ds max’in daha kolay olduğunu söyleyebilirim. Tabii Max’den başkada 3D paketler var. Mesela Cinema 4D. Onunla hiç çalışmadım. Bunun için bir şey söyleyemem. Cinema 4D’nin daha çok reklam sektöründe kullanıldığını biliyorum.

Diğer taraftan 3D paketi ilerideki görevinize dayanarak seçebilirsiniz. Örneğin Maya 3D bilgisayar grafiği üretiminde endüstri standardı olarak kabul ediliyor (tabii bu resmi değil) Bu yüzden teoride Maya bilgisi ile yüksek ücretli iş bulmak daha kolay olmalı.Ama Maya’nı öğrenmenin zor olduğunu bilmelisiniz. Bir çoğu için Maya uygun değil çünkü onunla profesyonel iş yapmak için programlamak gerekiyor.

Kolay 3D yazılım paketine Modo’da katmak olur. Ama onunla ilgili fazla ders yok. Modo’da modelleme daha kolay ve rahat.

Kolay 3D yazılım paketleri sırasına Blender’de katılabilir. Avantajlarından biri onun tam ücretsiz olmasıdır (Sanki diğerlerine millet para sayıyor :)) Fakat yine de, onunla ilgili dersler 3D Max’den daha az.

ZBrush ve Mudbox yüksek poligonlu modelleme ve kaplama çizmek için tasarlanmıştır. Eğer bir modelleyici olmak istiyorsanız o zaman, bu programlardan en az birini bilmeniz şart. Öğrenme kolaylığı açısından Mudbox’u seçmenizi tavsiye ederim.

Evet arkadaşlar, yukarıdaki yazı kafanızdaki soruya tam cevap vermeyebilir. Bu çok normal. Çünkü hiç kimse tam bir şekilde bu soruya cevap veremez. Her kes için kendi çalıştığı program güzel ve rahat. Bu sorunun en doğru cevabı sizin hangi alanda çalışmak istediğinize bağlı. Benim çalıştığım alan 3D mimari tasarımcılık olduğu için 3ds max’i seçtim ve seçimimden çok memnunum. Bence bu alanda onun gibi 3D görselleştirme yazılımı yok. Onunla güzel ve gerçekçi render almak kolay.Diğer avantajı hazır 3d modellerinin ve eğitim derslerinin çok olması. İnternetten onunla ilgili fazlasıyla 3d model ve dersler bulabilirsiniz. Bence iç ve dış mekan tasarımı için fazlasıyla 3d modellerinin olması Max’i bu alanda meşhur yapan gerçeklerden biri.

Ve sonda kendi tecrübemde kazandığım bir şey söylemek istiyorum. Ne kadar fazla program bilirseniz, çalışmalarınızı o kadar çabuk ve güzel yapacaksınız.Bir program öğrenip durmak yok. Bir programla fazla bir şey yapamayacağınızı zamanla zaten kendiniz anlayacaksınız. Bilgisayar grafiğinde böğle bir şey yok. Bunun için bu uzun yolculukta herkese başarılar ve iyi çalışmalar diliyorum.Hoşçakalın ;-)

 

Yazıdaki resmin orijinali.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bugün dünden daha iyiyiz!

Dersler
Anket

En fazla öğrenmek istiyorum

Sonuçları Göster

Yükleniyor ... Yükleniyor ...