Hobbit: karanlık goblin dünyasının yaranma süreci

 

hobbit-filmi

Merhaba arkadaşlar. Maalesef aynı anda 3 proje üzerinde çalıştığım için, artık uzun zamandır bloga yeni yazılar ekleyemiyorum. Bu şekilde çalışma hem fiziksel, hem de zihinsel olarak beni yordu. Ama dersimi aldım. Kendini hırpalayıp biraz fazla para kazanmak yerine zevkle çalışıp az para kazanmak daha iyidir.

Bu yazıda çok zevkle izlediğim ve fazla CG efektleri olan Hobbit filmi ile ilgili yazmaya karar verdim. Ne yalan söyleyeyim ders yazmak biraz daha fazla zaman alıyor :grin: Bu günlerde ise en çok ihtiyacım olan şey zaman. Ama fark etmez, eğer bu alanla ilgileniyorsanız CG ile ilgili her şey sizin için az da olsa ilginç olmalı.

Evet, Peter Jackson`un “The Hobbit” filminin yaranma sürecinin farklı yönlerini anlatacağım.

Goblinlerin mağarası leş ve çürüklük kokuyor – bu varlıkların mevcut olmasını bundan daha iyi karakterize eden şey olamazdı. Mağaranın iç kısmı sadece 3D grafiğin yardımıyla oluşturulmuş: goblinlerin hayat tarzının neticesinde oluşan kesme kaya ve enkazlardan başlayarak, goblinler tarafından bulunan ve orda burada kullanılan ahşap ve asılı kumaş parçalarına kadar. Tüm bu ortam korkunç CG ateşlerle aydınlanmış ve gayet iğrenç olan Goblinllerin Kralı için mükemmel bir indir.

Goblinler, gnomları, Bilbo ve Gandalf’ ı yakaladıkları zaman, sahnenin büyük kısmını Weta Digital`ın uzmanları tarafından oluşturulan bilgisayar grafiği elementleri tutuyor. “Yakın çekimde cüceleri yakaladıkları ve birbirilerine bağladıkları zaman, bilgisayar karakterlerinin hareketleri, oyuncuların oyun hareketleri ile çakışmalı” – der Chris White. Genel plan için Massive ve sayısı bazen yüze kadar varan animasyonlu goblinlerin birleşimi kullanılmış. Orta planlarda ise iki tekniği bir arada kullanmışlar.”

“Biz, goblinleri, steroidlerle pompalanmış kuduz sıçan sürüsüne benzetmek istiyorduk. Sürü içgüdülerinin korkunç gösterisi ile hareketlerinde hiçbir eşitleme olmayan ve hepsi birbirine nefret eden. – Terry Notter, onların hareketlerinin koreografisini ve aralarındaki etkileşimleri oluşturarak büyük bir iş çıkardı. Biz onun fikrini goblinlerin büyük kalabalıklarında hareketlerin aktarılması için kullandık. Sonuçta, cücelere saldırdığında, konser sırasında sahneye yakın olan fanlar gibi, goblinler de birbirinin üstüne çıkıyorlar.”

Yeni Zelanda animasyon stüdyosunun elemanları mağaranı dolduran çeşitli eşyaların: teker, sepet, silah, iskeletlerin oluşturulmasına aylar harcadı. Ve daha bir sürü zaman taş yüzeylere bozuk görünüm vermek için. Taşların dış görünümüne dair ilham hiç beklenmedik yerden geldi. White hatırlıyor: “Peter’in evinin yakınlığında, ona göre, bize uygun olan taş duruyordu. – O`na geldik ve taşı taradık, dokularını çıkardık, ardından etraftaki her şey devasız hastalığa tutulmuş ve hastalık hatta bina ve kayalarda da kendini göstermiş fikrini tatbik etik.”

Çok sayıda görüntü ve bilgisayar grafiği içeren zor sahnelerin kompozisyonu Nuke`de üretilmiş. Tüm gerçek çekimler organik olarak CG- çevreye nüfus etsin diye, derin , kompozisyon yaptık, – der White. Üstelik birçok katmandan oluşan pus, sis, yüzlerce goblin, meşale, konstrüksiyon eklemek gerekiyordu ve hepsini kusursuz birleştirmek lazımdı.

Hobbit: karanlık goblin dünyasının yaranma süreci için 1 cevap

  • ”Kendini hırpalayıp biraz fazla para kazanmak yerine zevkle çalışıp az para kazanmak daha iyidir.”

    Kesinlikle katılıyorum bu görüşe..

    Aynı zamanda şükür kavuşturana diyorum.

    Güzel paylaşım.Teşekkürler.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bugün dünden daha iyiyiz!

Dersler
Anket

Bilgisayar Grafikleri ile ilgileniyorum

Sonuçları Göster

Yükleniyor ... Yükleniyor ...