Loops

loops

İlk önce İngiliz kelimesi olan loop kelimesinin anlamından bahsedelim – tam anlamıyla, bu döngü demek, yani başlangıcı ve sonu olmayan bir nesne.

Polygon modellemede loop kelimesinin anlamına gelince. İki tür loop mevcut: polygon’dan oluşan loop (face loops) ve kenarlardan oluşan loop (edge loops).

Poligonal loop – iki ortak köşeye sahip olan bitişik poligondur.

face-loop-eye

Kenarlardan (edge) oluşan loop – istenilen yerde tam iki segment ile kesişen (yalnız iki kenar kesişir) ağ (mesh) üzerinde bulunan bir hattır.

edge-loops

Döngüler (loop) sadece teorik terim değildir, bu organik (son zamanlarda hatta organik olmayan) nesnelerin önemli bir modelleme prensibidir.

Bu konu çok geniş bir konudur ve onunla ilgili kutuplar (poles), loop çeşitleri, üçgenlerin nasıl çözülmesi (ve neden en iyisi onlardan sakınmak gerek), ek ve anahtar döngüler, “doğru” ve “yanlış” topolojiler, topoloji türleri ve bir yığın nüans hakkında bahsedilen birçok makale yapılabilir.

Kısacası, modelinizde az polygon (loop şekilli) kullanarak mümkün kadar çok karakteristik özellikler tasvir etmelisiniz. Yani, döngüler (loops) temel vücut parçalarının eğrileri, kaslar, deri altında görünür kemiklerin durduğu gibi geçmeliler.

İdeal olarak, bütün modelliniz sadece döngülerden oluşmuş olmalı.

Döngüler hem de organik olmayan modelleme için çok önemliler. Önemli olan döngülerin inorganik modellemede kullanılmasıdır – sert açılar, kenarlar ve eğriler.

Gerçek şu ki, final renderden önce modeli yumuşatıyorlar ki, bu da bazen modelin şeklinin önemli değişikliye uğramasına sebep oluyor. Örneğin, böyle bir kare çıkıntı.

loop1

Yumuşatma sonrası yuvarlak bir sivilceye dönüştü.

loop2

Bunu önlemek için ek döngüler (loop) yardımı ile gereken kenarlar ”sertleştirilmelidir”:

chamfer

Bu durumda yumuşatmadan sonra mesh bize gerektiği gibi olacak.

smooth

Alternatif olarak bunun için Chamfer aracını kullanarak (3ds Max`te ) “pah kırma ”işlemini yapabiliriz. Ama chamfer yöntemi hızlı olsa da ondan sonra sıkça topolojiyi temizlemek zorunda kalıyoruz. Bu yüzden ben kendim döngüler oluşturmayı tercih ediyorum.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bugün dünden daha iyiyiz!

Dersler
Anket

Ekran kartı seçiminiz

Sonuçları Göster

Yükleniyor ... Yükleniyor ...