Vray nedir?

vray logo

VRay bir render robotudur ve 3ds Max, Maya, Cinema 4D, SketchUp, Rhino gibi programlarda bir eklenti olarak kullanılıyor.

3ds Max için olan modern render robotları sırasında VRay en popüleridir. Hiç abartmadan VRay`in bütün diğer renderler – Mental Ray, FinalRender, Brasil `den popüler olduğunu söyleyebiliriz. Algoritma ve program çekirdeğinin sadece birkaç kişi tarafından hazırlanması gerçeği özellikle şaşırtıcı ve fevkalade.

Bu programın popüler olmasının önemli sebepleri var. İlk olarak, VRay hesaplamalarda öncü hesaplama yöntemlerini kullanıyor. O tamamen Monte Carlo yöntemine göre yapılmıştır. Bu bağlamda, sanırım VRay`i Monte Carlo yöntemi için bir gösteri programı olarak gösterebiliriz. Bundan başka, VRay ona hesaplamalarda kalite ve hız üstünlüğü veren bir sürü ilginç yeni teknoloji çözümlere sahip.

V-Ray render robotu Chaos Group şirketi (Bulgaristan) tarafından hazırlanmıştır.

V-Ray renderin ilk beta sürümü 2000 yılında yaranmıştır.

Hesaplama hızının resmin kalitesine olan iyi oranı sayesinde mimari görselleştirmede VRay kendini iyi gösterdi. Vray’ de bir kaç global aydınlatma algoritması bulunmaktadır.

• Light Cache
• Photon Map (foton haritası)
• Irradiance Map
• Brute Force (QMC).

Global aydınlatmanın yansıması için değişik algoritma seçimi imkânları var.

V-Ray`in temel sürümü dışında, işlemci veya ekran kartının imkânlarını kullanarak hesaplamaları gerçek zamanda yapan V-Ray RT (Real Time) sürümü var. V-Ray 2.0 sürümünden başlayarak VRay RT eklenti ile beraber sunulmaktadır. Gerçek zamanda render kullanıldığı zaman, V-Ray RT kısmen Vray ayarlarını (aydınlatma ayarları, reng sönümü, ortam ayarları) kullanır. Hesaplamalar için ise kendi algoritmalarını kullanıyor. V-Ray RT işlemci veya ekran kartının yardımı ile hesaplama yapma özelliğine maliktir. Son vakada hesaplama hızının yükselmesine varılıyor, ancak VRay`in çok sayıda fonksiyonları desteklenmiyor.

Her bir Render programının ana amacı ışık hesaplaması ve üç boyutlu sahnede noktanın renginin hesaplanmasıdır. Bu görev kolay değildir. Bilgisayarda elde olunmuş fotogerçekçi tasvirler modern seviyeye varana kadar, bilgisayar grafiğinin hesaplama yöntemleri hayli uzun bir evrimsel gelişim yolu geçti.

Hesaplamağı öğrendikleri ilk şey nesne ve ışık kaynağını düz çizgiyle birleştirmek mümkün olduğu zaman, doğrudan görüş hattında bulunan ışık kaynaklarının aydınlattığı objeler oldu. Bu hesaplamaların özlü yüzey rengi ve bu yüzeylerden yansıyan ışıkları hesaplamaya izin veren Phong aydınlatma modeli ve Phong gölgeleme modeli oldu. Bu aydınlatma modeli ve onun modifikasyonları (Lambert,Blinn,Torrent,Ward ve başkaları) bugün de doğrudan aydınlatma hesaplanmasının temelini oluşturuyor. Işık kaynağının gerçekçi dünya ölçeğine uygun olması nesne gölgelerinin kenarlarını yumuşak yapmağa izin veriyor. Diğer ek ışık yoğunluğunun mesafeye göre zayıflamasıdır. Özellikle fiziksel doğru olan aydınlatma hesaplarında, yansıyan ışığın ters kare zayıflaması yasası kullanılıyor.

İşte tüm bu işlerin üstesinden Vray çok güzel bir şekilde geliyor. Ayrıca öğrenme zorluğu açısından Vray çok basit bir eklenti. Çok fazla ayarları yok. Onu mükemmel yapan da bu zaten. Çok az ayarlarla çok güzel çalışmaların yapılabilmesi.

Aşağıdaki bağlantılardan Vray ile yapılan çalışmalara bakabilirsiniz.

V-Ray VFX & Game Showreel

Chaos Group Demo Reel 2013

 

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bugün dünden daha iyiyiz!

Dersler
Anket

İşlemci seçiminiz

Sonuçları Göster

Yükleniyor ... Yükleniyor ...