3d max kursu Ders 11. Obje özellikleri (bölüm 2)

Merhaba arkadaşlar. Geçen seferki dersimizde biz görünüm pencerelerinde obje özelliklerini öğrendik. Bu kısa dersimizde ise artık renderi etkileyen obje özelliklerini öğreneceğiz. Artık obje özellikleri menüsünü nasıl açmayı biliyoruz. Burada bizi ilgilendiren bölüm Rendering Control bölümüdür.

Burada bulunan ilk parametre Visibility. Varsayılan olarak değeri birdir. Yani bu %100 görünüm demek. Sıfırdan bire kadar bu değeri değiştirmek olur. Eğer sıfır yaparsam o zaman nesne görünmez olacak. Görünüm penceresinde biz onu yalnız wireframe ve ya Edges Faces modu aktif olursa görebiliriz. Ama render zamanı o tamamen görünmez olacak. Eğer 0.5 değeri girersem o zaman nesne yarı şeffaf olacak. Render zamanı da aynı şekilde. Söylediğim gibi buraya sıfırdan bire kadar değer girebilirsiniz.

Daha sonraki parametre Renderable. Bu parametre nesnenin render zamanı görünüp görünmemesinden sorumlu. Yani eğer bu tiki kaldırırsak render zamanı nesne hesaba alınmayacak.
Bizim için önemli ola bilecek bir sonraki parametre Receive Shadows. Veya gölgeleri kabul et. Eğer bu tiki kaldırırsam o zaman etrafta olan nesnelerin gölgeleri bu nesnenin üzerine düşmeyecek.

Ve sonda Cast Shadow parametresi. Eğer bu tiki kaldırırsam o zaman nesnenin gölgesi olmayacak. Yani başka nesneler üzerine gölge salmayacak.

Bu kısa dersimizde biz renderden sorumlu olan obje özelliklerini öğrendik. Diğerleri ise o kadarda sık kullanılmayan özellikler. Bunları da zaten çok sık kullanmıyoruz. Ama bilmeniz tabii ki lazım. Diğer özellikleri ise kurs boyunca buna gerek olduğu zaman öğreneceğiz.

Bir sonraki dersimizde görüşmek üzere. Hoşçakalın!

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bugün dünden daha iyiyiz!

Dersler
Anket

Ekran kartı seçiminiz

Sonuçları Göster

Yükleniyor ... Yükleniyor ...