3d max kursu Ders 14. Align ve Mirror

Merhaba arkadaşlar. Main Toolbar panelindeki araçları öğrenmeğe devam ediyoruz. 3d Max kursu nun bu dersimizde Mirror ve Align araçlarını öğreneceğiz. Align yani Hizalama aracı bir nesneyi diğer nesne üzerinde hizalamak için kullanılır.

Bu işlemi yapmak için ilk önce hizalanacak objeyi seçiyoruz daha sonra Align butonuna tıklıyoruz. Fare imleci deyişti. Ve hedef objenin üzerine tıklıyoruz. Bunu yaptığımızda bir pencere çıkıyor. Burada biz Align işlemi ile ilgili ayarları yapabiliriz.

İlk önce hizalama her üç eksen yönünde aynı anda yapılır. X Y ve Z eksenleri yönünde. Ondan aşağıdaki iki bölüm Hizalanan obje ile hedef objenin noktalarıdır.
İşte align aracı bu şekil kullanılıyor.

Şimdi Align aracı üzerinde mausu basılı tutarsak burada başka araçlarında olduğunu görebiliriz. Bu araçların hepsi hizalama işlemi yapmak için kullanılan araçlar. Ama farklı durumlara göre kullanılıyor.
Burada ilk araç Quice align aracı. Hızlı hizalama işlemi yapmak için kullanılıyor. Yani hizalama işlemi sadece nesnelerin pivot pointine göre yapılıyor.

Bir sonraki aracımız Normal Align. Değelim ki ben bir nesnenin yüzeyini diğer nesnenin yüzeyi ile hizalamak istiyorum. O zaman ilk nesnenin üst yüzeyine tıklıyorum. Aracı seçtikten sonra tabi. Ve daha sonra kırmızı kutunun yüzeyine tıklıyorum. Bu şekilde nesneleri yüzeylerine göre hizalamış olduk.

Bir sonraki aracımız genelde ışık kaynaklarını kameraya göre nesne üzerinde hizalamak için kullanılan Place hightlight aracı. Bu aracın yardımıyla nesneler arasındaki mesafeyi bozmadan hizalama işlemi yapabiliriz.
Bir sonraki araç Align Camera arac. Değelim ki ben kameranın nesnenin yüzeyini çekmesini istiyorum. Bunun için önce kameranı seçiyorum. Daha sonra Align Camera aracını seçiyorum. Ve daha sonra istediğim yüzeye tıklıyorum. Ve artık kamera nesnenin o yüzeyini göre hizalanmış olacak.

Ve sonda align to View aracı. Align to View aracına tıkladığımda artık obje kameranın açısına göre hizalanacak. Açılan pencerede biz hangi eksen yönünde hizalanma işlemi yapılsın onu da seçebiliriz.
Ve en sonda Max de çok sık kullanılan Mirror aracını öğreneceğiz. Mirror yani ayna. Objeyi seçip Mirror a tıkladığımda neneyi tam tersine döndüğünü görebiliriz. Biz bu işlemi farklı eksenler yönünde yapabiliriz. X Y Z veya her iki eksen yönünde aynı anda yapmamız mümkün.

Clone selection bölümündeyse biz objeye dokunmadan onu tam ters yönde kopyalaya biliriz.
Offset aracının yardımıylaysa üzerinde Mirror işlemi yaptığımız nesneyi daha önce bulunduğu konumdan işlemi yaptığımız eksen yönünde hareket ettire, konumunu değiştire biliriz. Tabi bu işlem artık pivot point noktasına göre yapılıyor.

Evet arkadaşlar. Bu derste maxde sık kullanılan araçlardan bazılarını öğrendik. Bir sonraki derslerde görüşmek üzere. Hoşça kalın.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bugün dünden daha iyiyiz!

Dersler
Anket

En fazla sevdiğim 3D yazılım

Sonuçları Göster

Yükleniyor ... Yükleniyor ...