3d max kursu Ders 15. Modifierler

Merhaba arkadaşlar. Bu dersimizden itibaren artık bir kaç ders Modifier konusunu öğreneceğiz.

Ama bu derste biz sadece modifier konusuna genel bakış yapacağız. Modifierleri kullanmayı öğreneceğiz. Bir sonraki dersimizden sık kullanılan modifierlerle ilgili ayrı ayrı konuşacağım.
Modifier nedir? Modifier geometrik objelere uygulanarak onların şeklini değiştiren faydalı araçlardır. Böğle söyleyebiliriz. Ama tüm modifierler objenin şeklini değiştirmek için kullanılmaz. Onlardan bazıları farklı amaçlar için kullanılır.

İlk önce modifierlere Modify sekmesinden ulaşabiliriz. Modifier liste tıklarsak 3D Max de (3d Max indir) bulunan tüm modifierlerin listesini görebilirim. Liste yeterince uzun. Ama burada bulunan modifierlerin hepsi sık kullanılmaz. Bazılarını yıllarca kullanmayız, bazılarını hiç kullanmayız. Onun için listenin böğle uzun olması sizi korkutmasın.

Aynı şekilde modifierlere modifiers menüsünden de ulaşabiliriz. Sadece burada modifierler bu şekilde gruplara bölünmüş.

İlk önce modifieri seçmek için listeye tıklamamız lazım. Ama liste yeterince uzun. Bunun için istediğiniz modifieri listeyi açtıktan sonra klavyede onun ilk ve ya ilk 2 -3 harfini girerek bulabilirsiniz. Ama bunu için sahnede tabii ki nesneyi ilk önce seçmeniz lazım. Eğer seçmezseniz liste boş olacak.

Objeye modifier uyguladıktan sonra biz yeniden objenin parametrelerini değiştirmemiz için ona geri dönebiliriz.

Sadece bazı modifierler bunu sevmezler. Çünkü nesnenin kendisine geçtiğinizde veya ondan alttaki modifiere geçip değişiklik yaptığınızda bazen daha üst modifierin ayarları sıfırlanır. Zaten böğle yaptığınız zaman 3D Max sizi haberdar eder. Kullandığınız zaman kendinizde göreceksiniz.

Eğer modifieri geçici olarak kapatmak istiyorsanız o zaman küçük ampul butonuna tıklamanız yeterli. Bu butona tıkladığınızda artık modifierin nesneye etkisi olmayacak.
Daha sonra aynı şekilde modifieri aktif yapabilirsiniz.

Buradan modifierlerin yerini çekerek değiştirebiliriz. Böğle yaptığımızda objenin şeklide değişmiş oluyor. Bazen nesnenin şekli tamamen değişiyor. Çünkü etkileme sırası aşağıdan yukarıya doğru. Yani ilk önce nesne gelir daha sonra nesnenin şeklini değişen ilk modifier. Bir üsteki modifierse artık ondan altta bulunan hem objeyi etkiler hem de ona uygulanan modifierleri etkiler. Yani artık şeklini değişmiş objenin şeklini değişir.

Aynı şekilde modifierler arasında geçit yaparak onların ayarlarını da değiştire bilirsiniz.

Modifierlerle çalışma zamanı bilmeniz gereken birkaç araç daha var. Mesela pin stack gibi.

Eğer modifieri seçtikten sonra pin stack yaparsak o zaman hatta kenara tıkladığızda bile seçtiğim modifierin ayarları kaybolmayacak. İşte bazı durumlarda bu bize gerekebilir.

Hatta başka bir nesne çizip onu seçtiğinizde yine pin stack yapılan modifierin ayarları gösterilecek.

Buradaki ikinci buton. modifierler objeye uygulandıktan sonra bize onun en son halini gösteriyor. Yani bir alt modifiere geçsem veya objenin kendisini seçsem hiçbir değişiklik olmayacak. Ama bu aracı kapatırsak o zaman sadece seçilen ve ondan alttaki modifierin etkisini görebiliriz.

Make Uniqui aracını biz instance yöntemi ile kopyalama zamanı öğrenmiştik. Prensip aynen orada olduğu gibi. Çünkü biz objeye uygulanan modifierleri yapılan ayarları ile beraber kopyalayıp diğer objelere uygulayabiliriz.

Bir sonraki araç modifieri silmemiz için kullanılıyor. Çünkü bunu klavyede yapamıyoruz. Eğer klavyede delete tuşuna basarsam o zaman objeyi tamamen silmiş olurum.

Eğer modifier isminin üzerinde mausun sağ butonuna tıklarsak o zaman bazı araçların çıktığını görebiliriz.

İlk gelen Rename . Rename aracının yardımıyla uygulanan modifierin ismini değiştirebiliriz. Bazı durumlarda buna ihtiyarcığımız oluyor.

Collapse All dediğimizde biz tüm modifierlerle beraber objeyi bir mesh cismine dönüştürmüş oluyoruz. Artık bu durumda modifierlerin ayarları ile oynayamıyoruz.

Off in viewport daha once söylediğim aracın aynısı. Modifierin etkisini görünüm penceresinde kapatmak için kullanılıyor.

Off in Renderer se sadece render zamanı uygulanan modifieri hesaba almaz.

Evet, bu derslik modifier konusu ile ilgili bu kadar. Bu derste biz sadece modifier konusuna genel bakış yaptık. Uygulanabilecek araçları öğrendik. Bir sonraki dersten artık 3d Max programında bulunan modifierleri öğrenmeye başlıyoruz.

Bir sonraki derste görüşmek üzere. Hoşça kalın!

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bugün dünden daha iyiyiz!

Dersler
Anket

Ekran kartı seçiminiz

Sonuçları Göster

Yükleniyor ... Yükleniyor ...