3d max kursu Ders 16. Modifierler (bölüm 2)

Evet arkadaşlar bu dersten artık 3D Max programında sık kullanılan modifierleri öğrenmeye başlıyoruz. Tabii ki onların hepsine bakmayacağız. Çünkü onların çoğunu neredeyse hiç bir zaman kullanmayacaksanız.

Bunun için ben sadece en sık kullanılan modifierleri göstereceğim. Diğerlerini ise artık zamanla kendiniz, veya pratik dersler yaptığımda bu derslere bakarak öğrenebilirsiniz.

Bend mofifieri – geometrik objeyi eğmek için kullanılıyor. Objenin kaliteli eğilmesi için onun segment sayıları fazla olmalı.

Modifier isminin önündeki artı işaretine tıklarsak burada başka seçeneklerin olduğunu görebilirsiniz. Buradan gizmoyu seçerek modifierin gizmosunun konumunu değiştirebilirsiniz.

Veya center yardımı ile bu gizmonun merkezini değiştirmeniz mümkün.

Twist modifieri – Bu modifierin yardımı ile biz nesneleri bükebiliriz.

Taper modifieri – Bu modifierin yardımıyla nesneyi sıka veya onu tartarak geniş lendire biliriz. Amount burada güc göstericisi. Curve ise kabartı veya içbükeylik göstericisidir. Bu ayarlar yardımı ile biz nesneyi kabarta veya inceltebiliriz. Aynen diğer eksenler yönünde de bunu yapmamız mümkün.

Simetri yardımıylaysa bir tarafa uyguladığımız işlemi nesne merkezinden öbür tarafa da uygulayabiliriz.

Noise modifieri – Noise İngilizceden tercümede gürültü demek ve nesneye bu efekti vermek kullanılıyor.

Lattice modifieri – Lattice yani kafes anlamında. Onun yardımıyla objeye kafes şekli verebiliyoruz. Ve onun şekli obje üzerinde bulunan vertexlerin ve segmentlerin sayına bağlı.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bugün dünden daha iyiyiz!

Dersler
Anket

Bilgisayar Grafikleri ile ilgileniyorum

Sonuçları Göster

Yükleniyor ... Yükleniyor ...