3d max kursu Ders 17. Modifierler (bölüm 3)

3d Max kursunun bu dersinde artık modifier konusunu bitiriyoruz arkadaşlar.

Edit poly modifieri 3D Max programında 3d modellemenin temeli olan Editable Poly modelleme sisteminin modifier şeklidir. Bunun için çok fazla araçlara sahip.

Obje üzerinde açık olan bölgeleri kapatabilmemiz için biz Cap Holes modifierini kullanıyoruz.

FFD modifieri – Bu modifierin yardımıyla objeyi deforme edebiliriz. Modifieri uyguladığımızda bir gizmo oluşuyor. Bu gizmonun noktalarını kullanarak Move aracı yardımıyla objenin şeklini değiştirebiliriz.

Strench modifierini – Onun yardımıyla objeye sanki onu uzatıyormuşuz gibi bir effekt verebiliriz. Şimdi Amplify yardımıyla ise bu etkini azaltıp çoğaltmamız mümkün.

Slice modifieri – Onun yardımıyla biz objeleri böle biliriz. İlk önce artı işaretine vurup Slice plane seçiyoruz. Ve onu objenin istediğim bölgesine getiriyoruz. Daha sonra eğer çizimden aşağı bölümün kalmasını istiyorsak o zaman Remove Top seçiyoruz. Yani üst bölümü kaldır. Veya sadece üst bölümün kalmasını istiyorsam Remove buttom seçmemiz yeterli.

Ripple modifierini – dış mekan tasarımında dalgalanma effektini yapmak için ripple modifierini kullanabilirsiniz. Mesela havuz modellediğinizde.

Daha sonra sık kullanabileceğiniz modifierlerden biride Meshsmooth modifieridir. Bu modifieri modelleme zamanı neredeyse her zaman kullanacaksınız. Modifier kaba olan modelin yüzeyini yumuşatıyor.

Meshsmotsh modifierinin alternatifi Turbosmooth modifieridir. Onunda çalışma prensipi aynı.

Mirror modifieri – yardımıyla objeyi ayna sal olarak döndürebiliriz.

Eğer dikkat ederseniz modeli oluşturan yüzeylerin aslında bir kalınlığı yok. Ama tabii ki gerçek hayatta böğle bir şey olamaz. Kağıtın bile azda olsa bir kalınlğı vardır. İşte modele kalınlık eklemek için biz Shell modifierini kullanabiliriz. Burada inner amaunt değeri ile içe doğru kalınlığını outor amaunt değeri ilese dışa doğrukalınlığını kontrol edebilirsiniz.

Modelleme zamanı sık kullanılan modifierlerden biri de symmetry. Onun yardımıyla objenin simmetrik olarak kopyasını oluştura bilirsiniz.

Ve en sık kullanılan modifierlerden biri UVW Map modifieridir. Onun yardımıyla model üzerine kaplamanı doğru oturtabiliriz.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bugün dünden daha iyiyiz!

Dersler
Anket

En fazla öğrenmek istiyorum

Sonuçları Göster

Yükleniyor ... Yükleniyor ...