3d max kursu Ders 18. Modifierler (Bölüm 4)

Modifier konusunu öğrenmeye devam ediyoruz. Bu ders sanırım sonuncu ders olacak. Artık bu derste modifier konusunu kapatacağız. Ben bu derslerde sık kullanılan modifierleri göstermeye çalıştım. Diğer modifierleri pratik yapacağımız modelleme derslerinde göstermeye çalışacağım.

İlk modifierimiz Lathe modifieri. Bu modifierin yardımı ile çizdiğimiz çizimi 360 derece döndürmemiz mümkün. Ve tabii ki bu zaman onun üzerine yüzey ekleniyor. Burada modifierin alt seçeneği mevcut. Onu kullanarak uygulamanın transform noktasını değiştirebiliriz. Tabii ki dönme derecesini de azaltmamız mümkün.

Lathe modifierini mesela bir bardak ve bu türden olan nesneleri modellemek için kullanabilirsiniz. Bu modifierin yardımı ile çok kolay ve hızlı bir şekilde bardak oluşturmak mümkün.
Optimize modifieri becerdiği kadar modelin kalitesini bozmadan onun yüzey sayını azaltmaya çalışıyor.

Bazı durumlarda bu modifierin bize çok yardımı dokunabilir. Hatta bu modifierin bazı ücretli sürümleri bile var. Onların ayarları daha fazla ve daha kaliteli sonuç almamızı sağlar. Ama standart olarak 3d Max te Optimize modifieri kullanılıyor.

Tabii ki eğer yüzey sayı bizi tatmin etmiyorsa onu ayarlar yardımıyla daha da azaltabilirsiniz. Veya modelin kalitesi çok düştüyse ayarlar yardımıyla yüzey sayını artırıp daha kaliteli yapabiliriz.
Bu şekilde biz modelin yüzey sayını optimize etmeye çalışıyoruz. Eğer 3d modelin şekli fazla bozulduysa ayarlarla oynayarak daha kaliteli yapabilirsiniz.

Bir sonraki modifierimiz tessalete modifieri. Bu optimize modifierinin tam ters işlemini yapıyor. Değelim ki model üzerinde olan polygonların sayı çok az ve biz onları artırmak istiyoruz. Bu durumda modele tessalete modifierini uygulaya biliriz.

Ve daha sonra itaration yardımı ile nesnenin üzerinde olan yüzey sayını artırıyoruz. Bazı durumlarda bu bize gerekebilir.

Bir sonraki modifier sweep modifieri. Sveep modifieri mimari tasarımda çok sık kullanılıyor. Çünkü onun yardımıyla çok kolay bir şekilde korniş, süpürgelik ve bu türden olan nesneleri oluşturabiliriz.
Burada ne gibi ayarlar var? Mesela Angle yardımıyla uyguladığımız şeklin açısını değiştirebiliriz.

Cros section modifierini uyguladığımızda çizimler arasına segment ekleniyor. Bu şekilde biz çizimler arasında başka segmentler ekleyerek modelleme yapabiliriz. Mesela bu tekniği kullanarak lavabo modellemek mümkün. Daha sonra ek olarak surfise modifierini uygulayarak oluşturduğum file üzerine yüzey de eklememiz mümkün.

Evet modifierler ile ilgili bu kadar. Bir sonraki dersten 3d max ile ilgili artık yeni bir konu öğreneceğiz.

Bir sonraki derste görüşmek üzere. Hoşça kalın!

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bugün dünden daha iyiyiz!

Dersler
Anket

En fazla sevdiğim 3D yazılım

Sonuçları Göster

Yükleniyor ... Yükleniyor ...