3d Max kursu Ders 5. Create paneli

Merhaba arkadaşlar. Daha önceki derslerde 3d Max pencerelerini ve sahnede hareket etmeği öğrendik. Artık bu dersten sahnede nesne oluşturmayı öğreneceğiz.

Öncelikle şunu söyleyeyim çizmek istediğimiz her nesne Create panelinde toplanmış. Sadece burada onların farklı farklı türleri vardır. Create panelinde bulunan nesnelere Create menüsünden de ulaşabilirsiniz. Burada da aynı nesneler bulunmakta. Sadece Create menüsünde nesneler bu şekilde çeşitlenmiş.

İlk çizeceğimiz nesne Geometry bölümünden Standart Primitives grubuna dahil olan Box modeli. Bu nesnelerin çizimi çok basit. Mesela Box çizmek için önce nesneni seçiyorum. Daha sonra sahnenin bir noktasında farenin sol tuşunu basılı tutarak hareket ettirip onun enini ve uzununu belirliyorum. Farenin bıraktıktan sonra nesnenin yüksekliğini belirleyip farenin sol tuşuna yeniden tıklıyorum. Ve artık nesnemizi çizmiş olduk. Ama işlem hala bitmedi. Box butonu hala aktif. Yani sahnede aynı işlemi yaparsam yeniden box çizmeye başlayacağım. Çizdikten sonra işlemi bitirmek için farenin sağ tuşuna tıklamanız gerekiyor. Evet box modelimizi bu şekilde çizdik. Onu söyleyeyim ki her nesnenin kendine özel çizim tarzı vardır. Yani başka nesnelerde bu işlem biraz farklı olacak. Ama farklı olması zor olması anlamına gelmez. Hatta ilk kez çizdiğinizde bile nasıl çizildiğini kolaylıkla anlayacaksınız.

3d Max’de bulunan her nesnenin kendine özel ayarları vardır. Bu ayarları göre bilmeniz için Modify sekmesine geçmek zorundayız. Modify İngilizceden tercümede değişiklik yapmak, değişikliye uğratmak demek.

Şimdi ben tüm nesnelerin teker teker nasıl çizildiğini söylemeyeceğim. Buna aslında gerekte yok. Artık prensibi öğrendiniz.. Artık daha sonrası bence sizin için kolay olacak. Diğer nesneleri bu şekilde çizip ayarlarıyla oynaya bilirsiniz. Sadece bunu söyleyeyim Max’de Çok basit gözükmesine rağmen en sık kullanılan nesne plane. Plan’in sadece eni ve uzunu vardır onun kalınlığı yok.  3dMax’i ilk öğrendiğim zamanlarda bu nesnenin o kadarda önemli olmadığını düşünmüştüm ama tam aksi öğle değilmiş. Eğer bu alanda ciddi çalışmayı düşünüyorsanız o zaman ileride plane nesnesini çok sık kullanacaksınız.

Diğer grup nesneler Extended primitives (genişletilmiş). Onlar adından da belli olduğu gibi ilk nesnelerden biraz daha bileşik. Biraz daha fazla ayarlara sahipler. Ama yine de prensip aynı. Yani biraz ayarlarla oynayansanız hemen çözmüş olursunuz.

Evet arkadaşlar bu dersimizde Max de geometry grubuna dahil olan nesneleri öğrendik. Bir sonraki dersimizde görüşmek üzere. Hoşça kalın.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bugün dünden daha iyiyiz!

Dersler
Anket

En fazla sevdiğim 3D yazılım

Sonuçları Göster

Yükleniyor ... Yükleniyor ...