3d max kursu Ders 8. Kopyalama yöntemleri

Merhaba arkadaşlar. Bu dersimizde biz 3ds Max programında bulunan kopyalama yöntemlerini öğreneceğiz. 3d Max programında bu çok sık kullanılan bir işlem. Kendinizde kullandıkça zamanla bunu göreceksiniz zaten.

Kopyala işlemini biz bir kaç yolla yapabiliriz. İlk önce klavyede Ctrl+V yaparak.

Daha sonra sağ menünün yardımıyla bu işlemi yapabiliriz.

Veya transform araçlarını kullanarak. Eğer ben Shift butonunu basılı tutarak objeyi her hangi bir eksen yönünde hareket ettirirsek o zaman objeyi bu şekilde kopyalamış olacağız. En sık kopyalama işlemi bu şekilde yapılıyor arkadaşlar.

Bunu aynen Rotate veya Scale aracının yardımıyla da yapabiliriz.

Kopyalama işlemi yaptığımda bize Clone Options penceresi sunuluyor. Biz burada kopyalama işlemini 3 yöntemle yapabiliriz. Copy, İntance veya Reference.

Copy seçip Ok e tıklarsak. Objeyi tabii ki kopyalamış olacağız. Ve Modify sekmesinde objenin özelliklerinde değişiklik yaparsak o zaman ilk objeye hiç bir şey olmayacak. Yani onlar arasında hiç bir bağ yok.

Eğer ben İntance yöntemi ile bu işlemi yaparsak ve daha sonra bu objelerden her hangi birinin özeliğini değiştirirsek o zaman bu diğer objeyi de etkileyecek. Yani onlar arasında bir bağ var.

Ne gibi durumlarda bu kullanılıyor arkadaşlar? Daha öncede söylediğim gibi 3d Max programında çok sık kopyalama işlemi yapılıyor. Yani sahnede aynı objeleri çok sık kullanıyoruz. Ve değelim ki proje yapım sürecinde bazı modellerin değişilmesine karar verildi. Yani onlar üzerinde küçük değişiklik yapıldı. Mesela Biraz boyutu değiştirilmeye karar verildi. Böğle durumda eğer aynı modelden sahnenin farklı bölgelerinde yüzlerce varsa o zaman onları silip değişiklik yaptığımız modeli yeniden kopyalayıp ve sahnede yeniden dizmek zorunda kalırdık. Ve tabii ki bu bizim fazlasıyla zamanımızı alırdı. Ama eğer ben instance yöntemi ile bu modelleri kopyalamışsam o zaman sadece birinin boyutunu değiştirerek sahnede hepsini değiştirmiş olacağım. Ve bu bize fazlasıyla zaman kazandırmış oluyor.

İşte İnstance yöntemi ile kopyalama işlemi yapmanın avantajı bu.

Ve sonda reference yöntemi. Reference yönteminin instance yönteminden farkı şunda. Eğer ben instance yöntemi ile kopyalamış olduğum bir nesneye her hangi bir modifier uygularsam o zaman bu modifier diğer nesnelere de uygulanacak. İster orijinal nesne olsun ister kopyaları olsun fark etmez.

Ama eğer ben bu nesneyi reference yöntemi ile kopyalarsam. O zaman ana nesneye uyguladığım modifier kopyalamış olduğum nesneleri etkileyecek. Ama kopyalara modifier uygularsam o zaman bu orijinal nesneyi etkilemeyecek. Fark bunda arkadaşlar.

Ve transform araçlarının yardımıyla kopyalama işlemi yaptığımızda kopya sayışı bölümü. Buradan biz kopyalamak istediğim objenin sayını girebiliriz. Ve onlar arasındaki mesafe birinci ve ikinci obje arasındaki mesafe kadar olacaktır.

Max programında kopyalama işlemleri ile ilgili bu kadar arkadaşlar. Bir sonraki dersimizde görüşmek üzere.
Hoşçakalın!

3d max kursu Ders 8. Kopyalama yöntemleri için 1 cevap

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bugün dünden daha iyiyiz!

Dersler
Anket

En fazla öğrenmek istiyorum

Sonuçları Göster

Yükleniyor ... Yükleniyor ...