3d Max’ te doğruluğu ve veri girişi adımını ayarlamak için ne yapmak lazım?

3dmax-spinners

Sık sık öyle durumlar oluyor ki,gereken doğruluk için virgülden sonra üç rakam yeterli olmuyor. Örneğin, 0.0005 metrelik nesne için kalınlık dahil etmek istiyorsanız, siz bunu yaparken, 3ds Max sadece rakamları keser ve sayacı sıfırlar.


Bununla karşılaşmamak için, Customize menüsünden -> Preferences -> General ->Spinners (sayaçlar) bölümünü bulmak ve Precision (doğruluk) değerini 3 ten büyük yapmamız gerekir. Artık, virgülden sonra 3 değil 4, 5 veya istediğiniz kadar işaret olacak.

Bu ayarlama alanında daha iki faydalı ayar var:

1.Snap (bağlama) – numara alanının yanındaki oka tıklayarak Snap alanında belirtilen büyüklük değerini çoğaltmak (veya azaltmak) mümkün. Mesela, Use Snap`a (bağlamanı kullanmak) onay işareti koysanız ve 2 değerini girerseniz numara alanındaki oklara tıkladıkta, iki birim yukarı veya aşağı atlanacaksınız.

2. Wrap Cursor Near Spinner onay işareti – imleci sayaca bağlamağa yardım eder. Şimdi, sayısal değerin yanındaki oklara tuşu bırakmayarak tıklarsak, imleç tüm ekran üzerinde koşmak yerine her zaman bu sayaç yanında bulunacak.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bugün dünden daha iyiyiz!

Dersler
Anket

Ekran kartı seçiminiz

Sonuçları Göster

Yükleniyor ... Yükleniyor ...