3D max’de yansıma haritası.

İtalyan usta Alessandro Pellegrini’nin işine bir göz atın. Güzel, değil mi?

Yansıma haritasının 3ds max’de nasıl kullandığının mükemmel bir örneği. Evet arkadaşlar bu derste bununla ilgili konuşacağım. Aşağıdaki resimde sahnenin bizi ilgilendiren parçasına bir göz atın. Yansımalar burada parlak gözüküyor.  Parkedeki eklemler 3d’de yapıldı, ama yüzeyin geri kalan bölümü türdeş yansıma pahasına oluştu.

Bununla birlikte, zamanla aşınma ve yıpranmaya maruz kalan ahşap yüzeyi taklit etmek için türdeş  yansıma iyi bir çözüm olmayacak. Bu durumda kaplamanın belirli alanlarının daha parlak yansıması için yansımayı kontrol etmemiz gerekiyor. Örneğin, ağaç budağının büyüdüğü yerlerde yansıma önemli ölçüde daha az olmalıdır. Bunun için slota yansıma haritası ekleyerek  bunu kolayca elde edebiliriz.

Böyle kaplama oluşturmak için, iki basit harita kullanmak gerekiyor.
1.    Biri Diffuse kanalı için.
2.    Diğeri yansıma (Reflection) kanalı için.

Onlar böyle gözüküyor.(Dersin sonunda indire bileceğiniz arşivin içerisine eklendi)

3D Max’de eski parke taklit etmek çok kolay. Bu durumda biz VRay kullanacağız.

Aşağıdaki örnekte görüyoruz:  yansımaları olmayan döşeme (1) , türdeş yansıma ile (2)  ve yansıma haritasının belirlediği farklı yansıma alanlarıyla (3)

1) Yansımasız: Döşeme tuhaf görünüyor ve açıkça döşeme üzerinde yeterli ışık yok.
2) Türdeş yansıma: Glossy ayarı 0,75. Yeni zeminler için uygundur.
3) Harita ile yansıma: Glossy 0,75 + Reflection Map.  Döşemenin eski gözükmesi için kullanıyoruz.

Tabii yansımanın doğru dengesini bulmak için ayarlarla oynamak lazım. Bazen bu haritaları Refl. Glossiness ve Bump kanallarına kopyalamak da yardımcı oluyor. Size sadece denemek ve sonucu görmek gerekiyor.

Genelde indirilen kaplama kütüphanelerinde yansıma haritası olur. Onlar _ref ve ya _reflection sonek ile belirlenir. Eğer Photoshop’ta kendi yansıma haritanızı oluşturmak istiyorsanız o zaman kaplamanı siyah-beyaz versiyonuna dönüştürün ve Levels ya da Curves yardımıyla resmin kontrastını arttırın.

Arkadaşlar eğer render zamanı kaplamanın net gözükmesini istiyorsanız aşağıda göstereceğim işlemleri yapa bilirsiniz.

Final render için Adaptive DMC kullanın. (min/max – 1/16)
Her Diffuse Map kanalını açın ve Blur (Bulanıklık) ayarını önceden belirlenmiş 1,0 yerine 0,5 ve ya daha az yapın.
Ayrıca her kaplamada filtre rejimini Summed Area seçin.

Tabii artık Photoshop 3D tasarımcının sol kolu (3ds max sağ kolu). Onun yardımıyla renderin tüm güzelliyi daha da kabartılıyor, kusurlarıysa kapatılıyor :)  Örneğin, final resmi Photoshop’ta açıp Filter > Sharpen > Unsharp Mask (1px yarıçapında) işlemini uygularsak  ahşap zemin daha iyi görünecektir.

Ve söz verdiyim gibi sahne dosyası :

Arşivde test sahnesi ve zemin kaplama haritaları var.

Sonraki derslerde görüşmek üzere. Hoşça kalın.

 

3D max’de yansıma haritası. için 10 cevap

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bugün dünden daha iyiyiz!

Dersler
Anket

Kullandığınız render motoru

Sonuçları Göster

Yükleniyor ... Yükleniyor ...