3ds Max 2012’ de ağır nesneler üzerinde çalışma zamanı gecikme

3d-ejderha

Önce resmi aksaklığı tarif edeceğim, sonra ise onu nasıl çözebileceğimizi anlatacağım.

Sahnede büyük nesne üzerinde çalışıldığı zaman (mesela 3 milyon poligonu olan) Alt + farenin orta tuşu ile select, pan, zoom, rotate gibi işlemler yapmaya çalışırken, 1-5 saniyelik gecikme başlar. Ama aynı zamanda bu işlemleri sağ alt köşedeki navigasyon araçları ile yaparsak, o zaman her şey asılmadan harika çalışır. Bu sorun yalnız 3d Max 2012`de değil, daha eski sürümünlerde de (örneğin 3d Max 2011 de) vardı. Büyük projeler üzerinde çalışıldığında artık insanın sinirleri bozuluyor.

Üstelik bu aksaklık Autodesk`in çalışanları tarafından resmi olarak onaylanmıştır.

Bu problemi batı forumlarında da tartışıyorlar, ama hala bir çözüm yok.

Aslında biraz tuhaf çözüm var, ama ne yapalım ” Koyunun olmadığı yerde keçiye Abdurrahman Çelebi derler.” :-)

Yüksek polygonlu nesneyi “düşük polygonlu” (neredeyse 300 polygon) parçalara bölmek lâzım.

Yani, aksayan nesneni küçük parçalara bölersek, o zaman küçük aksaklıklar azalır. Nesne ne kadar çok sayıda küçük parçalara bölünürse, gecikmeler o kadar da azalacak.

Okuyuculara:

Bu sorunun diğer çözümünü bulursanız, lütfen yorumlarda yazınız. Umarım 3ds Max 2014’ de bu sorunu çözmüş olurlar. 2014 sürümünde büyük projeler yapmadığımdan bunu şimdilik bilmiyorum. Ama yakında öğreniriz.

Resimdeki ejderhayı yetenekli Ukrayna 3D ressamı Nikita Veprikov 3ds Max, Photoshop, Vray ve Zbrush yardımı ile yapmış. Çalışmanın orijinaline ve tartışmaya buradan bakabilirsiniz.

Hoşça kalın!

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bugün dünden daha iyiyiz!

Dersler
Anket

Ekran kartı seçiminiz

Sonuçları Göster

Yükleniyor ... Yükleniyor ...