3ds max 2014′ ün yeni özellikleri

3ds max 2014

Merhaba arkadaşlar. Artık birkaç aydır 3ds Max 2014 sürümünü kullanıyorum. Tabii bu sürüm için hala tüm eklentiler çıkmadığından projeleri 2012 sürümünde yapmak zorundayım. Ama 3d modelleme işlemlerini bu sürümde yapmamın bir sakıncası yok. Böylece hem programın yeni araçlarını öğrenmiş oluyorum hem de kendimi yeni sürümü alıştırıyorum. Bu bende artık bir hastalık halini almış. Her zaman tüm programların son sürümlerini kullanmaya çalışırım. Şimdiye kadar AutoCAD 2008, Max 2009 kullanan tanıdığım arkadaşlarda var. Şahsen ben onları anlayamıyorum ve çalıştıkları programların arayüzüne baktığımda çok sıkılıyorum :)

2013 sürümünü neredeyse kullanmadım çünkü çok problemli çıktı. Bu sürüm 2012 ve 2014 3ds Max versiyonları aralığında yer alan en güzel sürüm değil. Hatırladığım kadarıyla birçok CG ressamları onu aldırmıyor ve isteksiz geçit yapıyorlardı. Genellikle, 3ds Max 2012 göze giriyor ve hatta 2009 sürümü bile görevlerinin üstesinden pekâlâ geliyor. Ama bildiğimiz gibi Autodesk kullanıcılarını her zamanki gibi “Hizmet paketleri” ile sevindirmeyi seviyor ve 2013 yılı istisna değildir. Bu yıl 3ds Max 2014 sürümü, Maya, Softimage ve başka Autodesk paketleri çıkmıştır.

Evet arkadaşlar. 3ds Max 2014’ de baya yeni araçlar var. Program tasarımcıları bizleri sevindirmek için ellerinden geleni yapmışlar. Bu yazıda 2014 sürümünün yenilikleri ile ilgili konuşacağım.

3ds Max 2014 x32/x64 indir

Yeniliklere bakmanız için ilk önce programın kendisini bilgisayarınıza kumanız lazım. Eğer bilgisayarınızda 2014 sürümü kurulu değilse o zaman 3ds Max 2014 ücretsiz deneme sürümünü aşağıdaki bağlantılardan indirip yeni özelliklere bakabilirsiniz.

• 3ds Max Design x32/x64-bit
• 3ds Max x32/x64-bit

Her zamanki gibi kullanıcıyı ilk selamlayan programın arayüzü oluyor. Son birkaç yıldır 3ds Max’ in arayüzü siyah, 3ds Max Design’ nın arayüzü ise Windiws renklerine uyumlu açık GUI teması ile sunuluyor. Program açıldığında onun açılma hızının önemli ölçüde çoğalması belli oluyor. Açılma süresi özellikle modern SSD sabit disklerde daha yüksektir. Programı çalıştırdıktan sonra bir taraftan size artık tanıdık olan arayüzü görecek, diğer taraftan ise onda değişiklikler olduğunu fark edeceksiniz.

3d max 2014 arayuzu

Geliştiriciler şimdi geniş ekranları olan monitörlere ( 16:9 veya 16:10 (1920×1080 veya 1920×1200)) uyum sağlamaya çalışıyorlar. O yüzden oranı 4:3 olan ekranlarda o biraz doygun ve dolu gözükebilir, ama buna alışabiliriz.

Programın arayüzünde (GUI- Graphical user interface) en radikal değişim onun ana menüsüdür. Ana menü kökten yeni düzenlenmeye uğradı ve eskiden sadece Autodesk Maya ve Autodesk Softimage kullanıcıları için mümkün olan yeni imkânlarla edindi, hatta bazı durumlarda onları üsteledi.

Ana menünün yeniden düzenlenmesi (Alternatif menü)

Varsayılan olarak 3ds Max OC Windows tarzında klasik ana menü ile işe başlar. Ama ana menü artık kullanıcılara tamamen düzenlenen ve yeni görünümü olan yeni bir sürümde sunuluyor. Yeni sürümün esasında bu veya diğer araçları daha çabuk bulmayı müsaade eden grafik simgeler ve metin görüntüsü duruyor. Yeni Menüye erişmek için Quick Access Toolbar`da Workspaces listesini kullanın (Program penceresinin sol üst köşesinde) ve Default with Enhanced Menus türünü seçin. Programın arayüzü değişecektir.

default with enhanced menus

Alternatif ana menü üç modda sunulmuştur: Show Icons and Text, Show Icons Only ve Show Text Only.

show icons

Menüyü açtığınızda,birçok menü öğelerinin kendi simgesi olduğunu görebilirsiniz. Bu sizin zevkinizle ayarlanabilen genişletilmiş araçlar panelidir. Burada menü grupları Maya ve Softimage’ de olduğu gibi ana menüden ayrılabilir. Fakat diğer paketlerden farklı olarak grupları birer büyük yüzen panelde gruplandırabilir ve kullanabilirsiniz.

3dmax 2014

Avantajlardan biride şu ki, arayüzde yaptığınız değişiklikleri kaydedebilirsiniz. Mesela eğer iş yerinde bir bilgisayarda bir kaç kişi çalışıyorsa her kişi kendi istediği gibi arayüzü düzenleye ve çalışabilir.

workspaces

Panel farklı menü bloklarından ibarettir. Blokların her biri simgeden, metinden veya simge + metinden oluşabilir.

Önemli avantajlardan biri programın arayüz öğelerinin komple ayarlanabilmesidir. Customize User Interface menüsünden (Alternatif menü Customize > Customize User Interface…) Yazının başında belirtildiği gibi, menü komple yeniden düzenlenmiştir. Artık birçok 3D paketlerin Task based arayüzüne sahip olduğunu göz önüne alsak, 3ds Max’ de kenarda kalmayacak. Alternatif menü şu ana öğelerle sunulmuş:

3d max yeni menu

Objects – Sahnede 3D objelerin oluşturulması
Edit – Sahne elemanlarının düzenlenmesi
Modifiers – Modifierler menüsü
Animation – Animasyon araçları menüsü
Simulate – Dinamiklerin ve parçacıkların simülesi araçları menüsü
Materials – Malzeme oluşturma (shader) araçları menüsü
Lighting/Cameras – Kamera ve ışık kaynaklarının oluşturulması ve ayarlanması.
Rendering – Görselleştirme araçları
Scene – Sahne ve veri yönetimi
Civil View – AutoCAD Civil programı ile ortak çalışma
Customize – Program ayarları menüsü
MAXScript – MAXScript dili geliştiricileri için araçlar
Help – Yardımcı bilgiler,Autodesk`in online hizmetlerine erişim ve destek.

Klasik menüyü nasıl geri getirebiliriz?

Eğer siz alternatif menüyü kullanmak istemiyorsanız, klasik menüyü geri getirebilirsiniz (Windows formatında). Bunun için Quick Access Toolbar`da çalışma alanını Workspace: Default şeçiniz.

Ayrıca, alternatif menü ile beraber klasik menüyüde kullanmak istiyorsanız Workspaces listesinin yanında olan seçenekler menüsünü tıklayabilir ve Show Menu Bar`ı seçebilirsiniz.

Araçlar için genel arama.

Menüde eskisinden daha fazla araç ve bölümlerin toplanmasını göz önüne alarak, tasarımcılar arama sistemini değişik imkânlar üzerinde yapmak zorundaydılar. Artık menüyü açtıktan sonra aracın ilk harfleri girildiğinde bu araçlar kullanıcıya sunulacaktır.

arac arama

Birçok 3d grafik paketlerinde programın tüm komut veya araçlarına hızlı erişim imkânı var. Genelde bu tür komut satırı kısayol tuşu ile çağrılıyor.Yeni 3ds Max`de bu “X” tuşunun yardımıyla yapılıyor. Araç adını veya aracın ilk harflerini girdiğinizde arama yapılacak ve sonuç kullanıcıya gösterilecektir.

3dmax 2014 arama

Görünüm pencereleri arasında geçiş.

3ds Max 2014’ e eklenen yeni fonksiyon görünüm pencereleri arasında daha hızlı geçiş yapmamızı zağlayacak. Bu fonksiyon, kameranın geçerli konumunu saklar ve küçük önizleme oluşturur. Böğlece pencereler arasında hızlı geçiş yapabiliyoruz.

Bu fonksiyonu kullanabilmek için klavyede Win + Shift kombinasyonunu girmeniz gerekiyor. Eğer kullanılan görünüm penceresi büyütülmüşse o zaman pencerelerin önizlemesi görünür ve burada istediğiniz pencereyi seçebilirsiniz. Bu pencereleri mause yardımıyla da seçmeniz mümkün. Ama eğer kullanılan pencere küçültülmüşse o zaman sadece görünüm pencereleri arasında geçiş yapılır.

gorunum pencereleri

Mause ayarlarında değişiklik ve Viewport Default Settings.

Eğer siz daha önce 3ds Max`in eski sürümlerinde çalıştınızsa görünüm penceresinde nesneyi seçtiğinizde farklı şekilde seçildiğini göreceksiniz.

Selection Brackets = Off – bu o anlama geliyorki sahnede nesneyi seçtiğinizde onun etrafında konteyner oluşmayacak. Oluşmasını istiyorsanız klavyede «J» tuşunu kullanabilirsiniz. Veya + > Configure Viewports penceresine geçerek muvafık bölüme tik ekleyebilirsiniz.
Display Selected with Edged Faces = On – Artık sahnede nesneyi seçtiğinizde onun etrafında oluşacak konteyner yerine nesnenin ızgarası gözükebilir (Maya ve Softimage’ de olduğu gibi)

viewport configuration

Mause ayarlarında (Customize > Customize User Interface > Mouse Tab) aşağıdaki değişiklikler yapılmıştır:

AutoFocus Viewport = On – İmleç, görünüm penceresinin üzerinde olduğu zaman, klavyenin istenilen tuşuna bastığımızda, pencere aktif hale gelir. Bu fonksiyon Autodesk Maya`da uygulanan fonksiyonun aynısı.

Zoom About Mouse Point (Orthographic) = On – Aktif ise, yaklaştırma imlecin olduğu noktanın merkezine göre yapılır. Kapalı olduğu zaman, yaklaştırma görünüm penceresinin merkezine göre yapılır. Yalnız Ortografik görünüm penceresi için geçerlidir.

Zoom About Mouse Point (Perspective) = On – Aktif ise, yaklaştırma imlecin olduğu noktanın merkezine göre yapılır. Kapalı olduğu zaman, yaklaştırma görünüm penceresinin merkezine göre yapılır. Yalnız Perspective görünüm penceresi için geçerlidir.

customize user interface

Vektör haritaları desteği (Vector map support)

Artık 3ds Max 2014`te vektör grafiğini kaplama gibi kullanabilirsiniz. 3ds Max`in önceki sürümünlerinde böyle bir imkân yoktu.Nasıl çalıştığına Autodesk`ten olan videoda bakalım.

2D panorama ve yaklaştırma (2D pan and zoom)

Autodesk şirketinin programcıları, 3ds Max`e kameranın konumunu etkilemeyen yeni 2D panorama ve yaklaştırma fonksiyonunu uyguladılar.

Nasıl çalışıyor?

Kameradan bakış zamanı, bu fonksiyon aktif olduğu zaman, biz kamera görüntüsünün içinden kaydırma ve yaklaştırma hareketlerini yapabiliriz. Kameranın konumu ise X,Y,Z eksenlerinde değişmez kalır. Tam anlaşılması için videoyu izleyelim.

Kalabalık oluşturucu (Automatic crowd generation)

Eskiden Autodesk Labs`ta  insan kalabalığı oluşturmak için yeni araçlar test ediliyordu. Şimdi ise onu 3ds Max`e eklediler. Bu araç insan hareketlerini oluşturmaya izin veriyor. Aynı veya farklı yönlerde hareket eden, bazılarını ayakta duran, diğerlerini ise ileri geri koşuşan, giysilerini değişen,  kalabalık insan sahnesi oluşturabiliriz. Ayrıntılar videoda.

Perspektifin arka plan resmine göre ayarlanması (Perspective matching tools)

Tasarımcılar ve ressamlar gerçek fotoğrafa (arka plan) 3d nesneleri artık uzun zaman önce eklemeğe başlamışlar. Bu durumda 3ds Max kamerasını doğru ayarlamak ve aynı bakış açısına yakalamak için, onlar çeşitli hilelere başvurmak zorunda kalıyorlardı.

Ve böylece Autodesk bu sorunu çözmekte bize yardım etmeğe karar verdi. Biz 3D`çilere arka plan resmine göre kamera konumunu doğru ayarlamak ve perspektife uygunlaştırmak için yeni Perspective matching tools aracını sundu.

Artık 3d nesnelerini arka plan görüntüsüne eklemek daha kolay olacak. Videyoyu izliyoruz.

Parçacık sistemine yeni bir parçacık M particles eklendi

Görünüm penceresinin performansı arttı

Evet arkadaşlar. İşte 3ds Max 2014’ ün önemli yenilikleri bunlar. Ve şahsen benim için yeni arayüzde çalışmak daha keyifli. Peki, siz ne düşünüyorsunuz? Yenilikler yüreğinizce mi, yoksa hala istediğiniz aracı programa eklemediler mi?   :-)

3ds max 2014′ ün yeni özellikleri için 5 cevap

  • 2014 üst seviye kullanıcıları için gerçekten güzel yenilikler sunmuş. Ben bu yılın başından beri 2013 kullanıyorum. genel olarak memnunum. Bir süre daha bekleyip 2014’e geçmeyi planlıyorum. :)
    Ayrıca paylaştığınız bilgiler çok yararlı oldu. Paylaştıklarınız özgün içerik olduğu için siteniz uzun vadede daha popüler hale gelecek. Emeğinize sağlık.:)

  • Arkadaş,
    Dersler çok güzel.Eline sağlık.

    Yanlız yorum yaza bilmek için isim yazma eposta yazma gibi işlemlere mecbur tutma direk üye kayıttan alsın,üye değilsede gönderirken kayıdınız yok epotayı sorsun.
    Yorum yaptırmayı engeleyici unsuru yorumdan öncesi kaldırmanız gerekli diye düşünüyorum.

    • Eğer bloga üye oldunuzsa o zaman yorum yazarken zaten hiç bir bilgi gerekmez.
      Ama üye değilseniz o zaman isim ve e-posta adresi gerekir çünkü bazen yorum sahibine bir şekilde ulaşmak gerekiyor. Sorusuna cevap vermek ve s. için. Ama hepsinden önemli bu spama karşı bir tedbir.

  • Siteniz oldukça başarılı tebrik ediyorum. 3dmax ile alakalı fazla döküman olmamasına rağmen, olanlarının çok yararlı ve iyi anlatımı yapılmış yazılar olması çok güzel. Benim kanaatim bu çizginizle devam ederseniz mutlaka Türkiye de ki en iyilerden birisi olacağınızdır. İnşallah başarırsınız. :neutral:

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bugün dünden daha iyiyiz!

Dersler
Anket

Ekran kartı seçiminiz

Sonuçları Göster

Yükleniyor ... Yükleniyor ...