3ds Max` te modellemenin felsefi temeli

8

Biraz felsefe

Her modellemenin temeli – lowpoly modelin modellenmesidir. Neden? Çünkü lowpoly modelleme – zaman tasarrufu, düzenleme verimliliği, küresel ölçekte kafes yapısını değişme imkânıdır (örneğin, araba veya tampon kanadının biçimini değişmek). Highpoly bunu hızlı, hele de düzgün ve güzel yapmanıza izin vermez.

Sonuçta, lowpoly modelini gerektiğinde düzleyebilirsiniz. Böylece elinizde hem büyük sahnelerde, hem de stüdyo için yakın çekimlerde kullanabileceğiniz “hafif” model olacak (böyle durumlarda Smooth`layabiliriz).
“Hafif” modelleri en zayıf bilgisayarda bile sorunsuz açabiliriz. Herkesin bilgisayarı güçlü olmayabilir, hala Pentium 4 kullanan insanlar var.

Her hâlde, 3d modelin modellenmesi zamanı önemli olan şey – onun çok amaçlılığı. Modelin tüm kafesi iyice düşünülmeli ve her polygon / üçgen amaçlı kullanılmalıdır. Smooth kendi kendiliğinde, tabii modeli görsel olarak güzelleştirir, ama tüm güzellik bununla biter.

Bu alanda bir uzman olarak göreviniz, modeli profesyonel açıdan “güzel” yapmaktır. Model çizgilerinin doğruluğu – “güzel” çerçeve yönlerinden biri. İkinci önemli kural: polygonların makul minimumunu kullanınız.

1 milyon polygonlu modelin – havalı olmasına dair olan hesapsız dersler beni üzüyor. Saçma sapan! Çoğu zaman detayların kalitesi ve çizgilerin akıcılığı bakımından bu dersteki yüksek polygonlu örneklerden geri kalmayan, 100 000 polygonlu model oluşturmak mümkün. Bu sizde refleks düzeyinde oluşmalı.

Her zaman modelde uygun kalitede düşük polygon sayısını saklamaya gayret edin.

Detaylar

Modelimiz ne zaman daha kaliteli olur? Hiç düşündünüz mü? Burada sadece dikkatli olma ve tahammül gerek, söyleyeceksiniz. Evet, tartışmayacağım, ama bu hepsi değil.

Çok önemli olan bir şey daha modelleme anında modellenen detayda dikkatinizi toparlamaktır.

Örneğin: araba modelliyoruz, önümüzde onun resmi (genel görünüm) var ve bize şu anda farı modellemek lazım. Demek, dikkatimizi yalnız farda toparlıyoruz. Bizde açık olan tüm referansları öyle yakınlaştırıyoruz ki, her yerde sadece far olsun ve başka hiç bir şey ve yalnız farla meşgul olalım.

İnanın bana, bundan sonra farınız genel şeklinden daha kaliteli olacaktır. Aslında ise, bizi yapmakta olduğumuz nesneden oyalayan şeyin – arabanı komple gördüğümüzde, devamlı analiz / modelin orijinalle kıyaslamasını yapıyor ve eksiklikler, kusurlar, sorunlu yerler arıyor olmamızdır.

Portfolyonuzda modellediğiniz tek nesnelerin ne kalitede olduğuna bir bakınız ve onların seviyesini çok sayılı detayları olan büyük nesnenin herhangi bir bölümü ile kıyaslayın. Eminim – fark çarpıcı.

Detaylara her zaman dikkat ediniz.

Acele

Acele etmeyin – uzun sürecek! Bu bin kere sınanmış bir gerçek. Kafanızın, Allah kahretsin, yetişmeyeceğim, başaramayacağım, itimadını kaybederim ve b. gibi düşüncelerle dolu olması çok kötü.
Bunun yerine kafanızda bu yerde polygonları nasıl daha pratik kullanmak veyahut burada nasıl tasarruf edeceğim, buradaysa, tersine, ekleyeceğime dair düşünceler dönmeli. İnanın bana, etki %100 artar. Kendiniz şaşıracaksınız. Ve… bunu seveceksiniz!

Unutmayın, zamanında, ama öyle böyle yapmaktansa, en iyisi modeli birazcık geç, ama kaliteli yapmaktır. İkinci durumda, müşterinin size geri döneceği büyük olasılık, birincide ise… hmm…

İş sırasında yalnız işi düşününüz, sonuçlarını değil.

Eskizler

Çok önemli bir tavsiye. En başta, modeli oluşturmaya başlamamıştan önce modelin en rahat fotoğraf veya şemasını seçiniz ve… düşündüğünüz ağı üzerinde çiziniz. Hatta birkaç foto üzerinde farklı açılardan yapabilirsiniz.

Bu size, zamanınıza çok tasarruf etmek ve modelin hacmini anlamaya yardım eder. Bundan utanmaya gerek yok, bu yöntemin daha profesyonel olduğunu düşünüyorum.

Çerçevenin eskizlerini her zaman yapınız.

Referanslar

Her ama her zaman model üzerinde çalışmaya başlamamıştan önce onun internette öğrenimine zaman harcayın. Hatta müşteri yeterince kapsamlı veriler verse bile.

İnanın bana, bu sadece faydalı değil, çoğu zaman bilgilendirici. Müşterinin modelin mükemmel detaylanmış referanslarını verdiği durumlar oluyor, ama meğerki bu yeterli değilmiş. İlk bakışta fark edilmeyen, ama önemli detaylar oluyor.

Bunu model üzerinde çalışmanın ortasında fark ederseniz, o kadar da hoş olmaz, çünkü bazı parçaları yeniden yapmak zorunda kalacaksınız. Ama eğer bu durumu başta uyumlaştırsanız, hem kendi hem de müşterinin zamanını tasarruf edeceksiniz.

Her zaman modeli önceden inceleyiniz.

 

3ds Max` te modellemenin felsefi temeli için 1 cevap

  • Bu guzel bilgilendirme için teşekkürler.Yazdıklarınıza tamamıyla katılıyorum.

    Sağlıcakla kalın.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bugün dünden daha iyiyiz!

Dersler
Anket

İşlemci seçiminiz

Sonuçları Göster

Yükleniyor ... Yükleniyor ...