3ds Max’de oyuncak araba oluşturma (render Vray) / Bölüm 2

3d Maxde araba modelleme

11. Aşağıda gösterildiği gibi Chamfer yanındaki küçük kareye tıklayın. Chamfer Amount değerini 1,5 olarak belirleyin ve Pencere kenarlarına pah eklemek için OK yapın.
12. Pencere bölümü içindeki segmentlerden bir tanesini seçin ve Ring komutuna tıklayın ve daha sonra – Connect yanındaki küçük kareye. Segments sayısını 3, Pinch değerini 83 ayarlayın. Bu segmentler ileride nesneye MeshSmooth (çerçeve pürüzsüzleştirici) modifieri uyguladığımızda boşluğu kare şeklinde tutmaya yardımcı olacak.
13. Aynı şekilde, ön tarafta da ön cam için bir delik açıyoruz. Bunu yukarıda gösterdiğim yöntemlerle yaptığımız için detaylı şekilde göstermeyeceğim. Kendi modelinizi aşağıdaki resimde gösterilen modelle karşılaştırın. Aynı şekle salmaya çalışın.

14. Şimdi 8 ön polygon seçip Extrude aracı yardımıyla 90 değerinde kabartın.
15. Daha sonra, ben yeni oluşmuş geometrinin çevresine bir kaç segment ekledim. Bu arabanın ön tarafının düzgün olmasını sağlayacak. Bu arada, nesneye MeshSmooth modifieri uygulayalım. Modify paneline geçin ve listeden MeshSmooth modifierini seçip sonuca bakın.
Gördüğünüz gibi, köşeler çok yumuşak ve yanlış görünüyor. Şimdi bu sorunu nasıl çözmeği size göstereceğim.
16. Önce MeshSmooth modifierini silip, pencere köşelerinden birini yakından incelemek için yaklaştırın.
17. Vertex moduna geçip iki noktayı seçin.
18. Noktaları seçip Edit Vertices bölümünde, Weld aracı yanındaki küçük kareye tıklayın. Weld Threshold değerini iki nokta birleşene kadar arttırıp OK yapın.

19. 18ci bölümdeki adımı pencerenin tüm köşeleri için uygulayın.  Daha birkaç segment ekledikten sonra, ben MeshSmooth modifierini sildim. Sonra, 3d oyuncak araba modelinin yarı tarafındaki tüm polygonlarını seçip sildim ve Symmetry modifieri uyguladım. Bundan sonra MeshSmooth modifierini yeniden uyguluyoruz. Bu şekilde 3d modelin sadece yarısını modelleyeceğiz. Symmetry  modifieri sayesinde diğer taraf otomatik modellenecek.

20. Sonra daha önce tarif edilen yöntemler kullanarak modele bir kaç ilave parça ekledim. Dikkatlice görüntüyü inceleyin ve modeliniz için kendi aynı parçaları yapmayı deneyin.

21. Radyatör ızgarası aynı 3D modelleme yöntemleri kullanılarak oluşturuldu (segment ekleyerek, Bridge, Extrude). Bunu yapmağa çalışın.

Konu devamı (Bölüm 3)

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bugün dünden daha iyiyiz!

Dersler
Anket

Bilgisayar Grafikleri ile ilgileniyorum

Sonuçları Göster

Yükleniyor ... Yükleniyor ...