3ds Max’de oyuncak araba oluşturma (render Vray) / Bölüm 4

3d Maxde araba modelleme

31. Eğer yanlardan bakarsak çamurluğun yanlış olduğunu görebiliriz. Noktalar tekerleklere çok yakın.
32. Move aracının yardımıyla noktaların konumunu değiştirin. Onlar aşağıdaki gibi görünmeli.
33. Bu modelin son şeklidir. Ona birkaç detay daha eklendi. Ekran görüntüsüne bakarak onları kendiniz modellemeye çalışın.

Vray render motoruyla görselleştirme.

1. Bu bölüm yaptığımız modelin render yapılmasıyla ilgili olacak. Render motoru olarak Vray kullanacağız. Sahne iki ışık kaynağı VRay Light ve zemin yüzeyden oluşuyor.
2. Her Vray ışık için ayarlar aşağıdaki gibi olacak (ekran görüntüsüne bakın). Temel aydınlatma HDRI haritayla olacağı için Multiplier değeri düşük olacak. Temiz, yumuşak bir görüntü elde etmek için Subdivs değerini 18 yapalım.
3. Final render için Image Sampler olarak Adaptive DMC seçtim. Antialising Filter olaraksa Mitchell-Netravali ayarladım. Color Mapping tipiyse HSV Exponential. Bright Multiplier değerini 2, Gamma değeriniyse 1,2 belirledim.
Sıcak ve hoş bir aydınlatma elde etmek için GI Environment ve Reflection Environment slotuna HDRI haritası atadım.

4. Indirect Illumination (Dolaylı Aydınlatma) için ben Irradiance Map ve Light Cache seçtim.
Ekran görüntüsünde gördüğünüz gibi hızlı render alabilmek için kalite değerlerini biraz düşük ayarladım.
5. Ve nihayet Environment slotunada aynı HDRI haritasını ekledim. Environment penceresine hızlı erişmek için sadece klavyede 8 tuşuna basın.

 

Kaynak: cg.tutsplus.com
Çevirmen: Nizami Mammadov

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bugün dünden daha iyiyiz!

Dersler
Anket

Kullandığınız render motoru

Sonuçları Göster

Yükleniyor ... Yükleniyor ...