3ds Max’de oyuncak araba oluşturma (render Vray) / Bölüm 1

3d araba modelleme
Oyuncak arabanın 3D modellenmesi.

1.İlk olarak eskizden başlayalım. Eskiz böğle ola bilir. İsterseniz kendi çizdiğiniz eskiz üzerinden de çalışabilirsiniz.

2.Şimdi modellemeye geçelim. İlk kutunun (Box) yardımıyla çizdiğimiz, kasadan modellemeye başlayacağız. Onun ölçülerini aşağıdaki ekran görüntüsünde, Parametreler (Parameters) bölümünde  görebilirsiniz. Eğer yakından bakarsanız kutuya herhangi bir ek segment eklemediğimi görebilirsiniz. Tüm Segs değerleri 1. Bunun nedeni iş boyunca segmentleri  Editable Poly araçlarının yardımıyla kendimin eklemesini tercih etmemdir.

3. Şimdi 3d model üzerindeki segmentleri görebilmeniz için klavyeden F4 tuşuna basın. Sonra nesne üzerinde mausun sağ tuşuna tıklayın ve Convert to > Convert to Editable Poly (Dönüştür > Düzenlenebilir çokgene dönüştür) işlemini yapın.

4. Sonra  Modify (Değiştirmek) paneline geçin ve Edge alt nesne modunu seçin. Üst yatay segmentlerinden birini seçip Ring komutuna tıklayın. Ardından Edit Edges bölümünde Connect yanındaki küçük kareye tıklayın. Açılan yeni pencerede Segments sayısını 3 belirliyoruz. Bu prosedür kutunun diğer tarafları için de yapılmalıdır.
connect edge
5. Bize daha fazla segment gerekiyor, bunun için bir kaç segment daha ekleyeceğiz. Ekran görüntüsüne dikkatlice bakın. Her tarafta bir yatay segment seçin, Selection bölümünden Ring komutuna yine tıklayın, sonra daha önce yaptığımız gibi Edit Edges bölümünde Connect yanındaki küçük kareye tıklayıp Segment sayısını 1 ayarlayın. Daha sonra Slide değerini -40 yapıp OK tıklayın.

6. Şimdi Polygon moduna geçelim. Ctrl tuşunu basılı tutarak küpün ön orta tarafındaki 12 polygonu seçin (kırmızı ile gösterilen). 12 polygon seçtikten sonra Extrude (sıkma) yanındaki küçük kareye tıklayın (ekran görüntüsünde 2 numara olarak işaretlenmiş). Extrusion Height  değerini 91,0 yapıp OK tıklayın. Bu noktada model aşağıda resimdeki gibi görünmelidir.

7. Bazı noktaların (vertex) konumunu değiştirelim. Eskiz ile aynı olsun diye onları biraz yukarı kaydırmak gerekiyor. Left (Sol) penceresine geçmek için klavyede L tuşuna tıklayın (Sizde bu sol pencere olmaya da bilir.Bunun için duruma göre hareket edin). Resmin sağ tarafında gösterildiği gibi Vertex moduna geçin.Daha sonra aşağıda gösterildiği gibi ikinci sıra noktaları seçin ve Move (Taşı) aracı yardımıyla yukarı taşıyın.
8. Yukarıda tarif edilen yöntemleri kullandıkça pencere oluşturmak için zaten yeterli sayıda segment eklendi. Böyle bir model elde etmek için bu adımları yapın:
9. Tekrar polygon alt nesne moduna geri dönün (1), iki numarayla işaretlenmiş komuta tıklayın ve listenin açılması için basılı tutun. Listeden Rectangular Selection Region aracını seçin. Aşağıdaki ekran görüntüsünde görünen polygonları seçin. Yan görünümü olduğu için seçim nesnenin her iki tarafında yapılacak. Bu bizim için iyi. Ne için böğle olduğunu bir saniye sonra göreceksiniz.
10. Gösterilen polygonları seçtikten sonra Bridge aracına tıklayın. Bu araç seçilen polygon grubu arasında “tünel” oluşturacak. Bizim durumumuzda biz bir pencere bölmesi oluşturmak için kullanıyoruz.
Şimdi Ctrl tuşunu basılı tutarak kenarları (modelin karşı tarafındaki aynı kenarda ) gösterildiği gibi seçin. Ardından tüm pencere kenarlarını seçmek için Selection bölümünden Loop’a tıklayın.

Konu devamı (Bölüm 2)

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bugün dünden daha iyiyiz!

Dersler
Anket

Bilgisayar Grafikleri ile ilgileniyorum

Sonuçları Göster

Yükleniyor ... Yükleniyor ...