Haftanın en iyi beş 3D çalışması (11-ci sayı)

11

1 Science is Sexy!
Üçboyutlu âlem, imkânsız şeylerin burada mümkün olmasıyla ilginç. Örneğin, Fan Zhang (Çin) 3D`nin yardımıyla, tüm zaman ve halkların meşhur bilim adamı Albert Aynştaynı kendine tasvir ede ve bunu diğerlerine aktarabildi. Sanatçı laboratuvar deneyimlerinden bıkan bilim adamını yaratmağa çalışmış. Bu ”bilim adamı” yeni hayata başlamağa karar veriyor ve… sonucunu kendiniz görüyorsunuz :smile:
Fan Zhang`ın- Lucasfilm (Singapur) takımında çalışan uzman modelci olduğunu kaydetmek lazım. Temel model May`da yapıldı, detaylar Zbrush`ta işlenmiş. Resmî görselleştirmek için mental ray kullanılmış. Katmanları birleştirmek için ise Photoshop.

11_1
2. Çalışma 3ds Max`ta yapıldı, ismi San Juan, yaratıcısı – Daniel Schmia (Meksika). Esin kaynağı sanatçının memleketindeki San Juan de Dios pazarı oldu. Meyve ve sebzeleri özenle kutulara yerleştirmek için, sanatçı basit fiziksel hesaplamalar uyguladı – yani sadece nesneleri kutuya” düşürdü. Çok sayıda nesneleri sanatçı proksi kopyalarına değişti, render olarak Vray` i kullandı. Photoshop ve Zbrush’ ta kullanıldı. Üç ay çalışma, beş saat görselleştirme ve – ne kadar güzel bir render!

11_2
3. Çalışma “Heading South“ adlanıyor, yaratıcı Olivier Vernay-Kim (Fransa). Fable 2 adlanan projenin bu fragmanı popüler animasyon stüdyosu olan Blur Studio içindir. Görselleştirme Mental Ray`de yapılmış, gökyüzü Terragen 2`de oluşturulmuş, arka plan ağaçlar Xfrog`dan alınmış, bazıları ise TreeStorm modülünün yardımıyla yapılmış (esasen, şeffaflık haritaları alınmış). Kuşlar Photoshop aracılığı ile son olarak resme eklenmiş.

11_3
4. Daniel Schmid`in (Meksika) daha bir çalışması, “Well Done” adlanıyor. İlk çalışmada kullanılan araçlar kullanılmış – 3ds max, Photoshop, Zbrush. Farkı sadece son renderin mental ray yardımıyla yapılmasıdır. Sanatçı bu çalışmayı arkadaşları Salvador Ramirez ve Omar Sealthiel ile beraber yaptı. Kavramı Salvador geliştirdi, Omar modellemeni, Daniel ise dokularla çalışıyor ve son renderingi hayata geçiriyor. Sanatçı renderi Pixar stüdyosunun eserine, özel olarak Ratatouille filmine benzetmek istemiş. Meşhur stüdyonun tarzını ne kadar tekrarladığını söylemek zor, ama ondan hiçte kötü olmayan bir eser ortaya çıkmış – bu çıplak gözle görülebilir.

11_4
5. Üçboyutlu renderde üzüm modelini oluşturmak – çok basit, aynı zamanda da çok zor bir iş. Modelin kendisi basit bir biçime sahip, ancak zorluk malzemenin ayarlamasındadır. Yüzeyaltı yayılmanın özgün efektine sahip olmazsa, seyirci yemişlerin gerçek olduğunu hiçbir zaman kabul etmez.
Bu çalışama (Grapes), yaratıcısı – Fransalı 3D sanatçı Lucas Veber`in ücretsiz yazılım – Blender ve grafik düzenleme GIMP`si kullanmasıyla da ilginç. 2007 yılında yaratılmış.

11_5

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bugün dünden daha iyiyiz!

Dersler
Anket

En fazla öğrenmek istiyorum

Sonuçları Göster

Yükleniyor ... Yükleniyor ...