Avatar filmi – yaranma sürecinde ilginç gerçekler.

Merhaba arkadaşlar. Bu yazıda Avatar filmi ile ilgili internette bulduğum ilginç gerçeklerle paylaşmak istiyorum. Açıkçası bu film hem 3D tasarımcı olarak hem de bir seyirci olarak beni çok etkiledi.  Bunun için Avatar filmi ile ilgili bir yazı yazmağa karar verdim :idea:

Başrolde oynayan aktörleri Hawaii vahşi ormanlarına götürüyordular.

James Cameron  aktörlerin yaban hayatını kendi üzerlerinde hissetmeleri  için vahşi doğada yaşamalarına karar verdi. Bu yüzden o ekibi Hawaii adasının vahşi ormanlarına götürdü ve orada yaşamalarını sağladı.

Sahnede her bitki modelinde bin poligondan iki milyona kadar poligon var.

Arka planda 1000-5000 poligonlu low-poly (düşük poligonlu) 3D modeller kullanılsada, yakın çekimler için yüksek poligonlu 3D modeller kullanılmış. Yirmi binden yüz bine kadar. Bazı bitkiler var ki, mesela fernRekA (teknik adı: fern-eğreltiotu, Rek – muhtemelen alttür adı,  A – belki modifikasyonu) gibi, 1.2 milyon poligondan oluşuyor.
CG ormanın ilk versiyonuna avatar modellerini yerleştirip ilk görüntüyü aldıktan sonra mavi yaratıkların fonunda orman basit ve düz gözüküyordu.  Doğal olarak, daha sonra ormanın daha da geliştirilmesine, detaylı yapılmasına karar verildi.

Pandoradaki vahşi doğa gerçek anlamda yaratıldı.

Kalabalığı kontrol etmek için program (Massive – www.massivesoftware.com) kullanarak Weta Digital’ın sihirbazları Pandorada orman kurdular. İlk olarak, ağaçların çoğu elle modellendi. Sonra yaklaşık 2000 tanesi otomatik oluşturuldu. Bütün bitki ve ağaçlar birbirine bağlı olduğundan kolayca herhangi bir nesne ile etkileşiyordu ve dinamiklerin yardımıyla hareket ettiriliyordu.
Daha sonra birçok parametrelerden asılı olarak ormanın büyümesini kontrol eden program yazıldı. Örneğin, ilk büyük ağaçlar büyüdü. Onlar küçük bitkiler üzerine gölge salıyorlardı ve üzerlerine ışık düşmeyen bitkiler yok oluyordu.  Bu nedenle, bitkiler geride kalan güneşli bölgeler arıyor ve orada büyüyordu. Tüm bunlar kontrol ediliyor ve gerçek orman elde edilene kadar tekrar tekrar taklit ediliyordu.

Nefes maskelerinde aslında cam yokdu.

Filmdeki karakterler maskede olsalar da, bu maskelerde hiçbir cam yoktu. Yüz maskesi için CG cam özel efektli bir katman olarak eklenmiş. Cam üzerinde yeşil parıltı oluşturmaması için bu tür bir önlem gerekliydi çünkü karakterler genelde arka planı yeşil olan ortamda oynuyorlardı.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bugün dünden daha iyiyiz!

Dersler
Anket

En fazla öğrenmek istiyorum

Sonuçları Göster

Yükleniyor ... Yükleniyor ...