Disneyin yeni filmi 55 000 çekirdekte render yapıldı

big-hero-6

Big Hero 6 animasyon filminin galasından birkaç gün önce Walt Disney Animation Studios`u elemanları teknik tanıtım gerçekleştirdiler ve bu ilginç projenin bazı detaylarını gizlilikten kaldırdılar. Proje, sadece 3D baskının sunumu, telepatik kontrollü mikrorobotların ve diğer geleceğin teknolojileri ile değil, bu film için özel olarak eşsiz programların tasarlanması ile de ilginç.

Animatörler neredeyse toplam 30 program kullanmışlar. Onlardan bazıları önceki tasarımların gelişmiş sürümlerdir, ama aralarında tam yenileri de var. En önemlisi Hyperion isimli küresel aydınlatma simülasyon aracıdır. 10 geliştirici içeren grup onu yaklaşık iki yıl içinde oluşturdu.

Walt Disney Animation Studios yaptıkları bunca şeyler arasında Hyperion`u en riskli ve müthiş bir animasyon proje adlandırıyor. En büyük risk Hyperion`un alelacele yapılmasıdır. Filmi tam olarak neredeyse programın beta sürümünde render yaptılar.

Hyperion tüm görünür yüzeylerden dolayı ışığın defalarca yansımasını hesaplamak için karmaşık hesaplamalar yapan küresel aydınlatmanın simülasyon aracını içerir.

Özellikle, Hyperion 10-20 yansıtma gücüne malik ki, bu da yansıyan ışık yardımıyla gerçekçi etki oluşturuyor. Seyircilerin büyük kısmı buna pek önem vermese de, yansıyan ışıkla aydınlatma gerçekten de bu kalitede önceden kimsenin yapamadığı muazzam bir şey.

render-timeRenderingin tek yansıma (sağda) ve 10+ yansıma (solda) hesabı ile karşılaştırılması

Disney şirketine bu tür hesaplamalar için muazzam işlemci gücü gerekti. Dört render çiftlik üzerinde coğrafi olarak dağıtılmış 55 000 çekirdekli küme kullanıldı. Sırf kümenin yönetimi için Coda isimli özel bir program yazıldı.

Kümenin gücü günlük 1,1 milyon render-saattir. Tüm film için (108 dakika, yani, 155 520 freym) 190 milyon render-saat harcandı.

İşlem gücünü takdir etmek için çalışanlar onun tüm “Rapunzel” (2010) animasyon filmini 10 gün içinde renderleyebileceğini anlattılar.

Ama burada biraz zorlandı: 6 Süper Kahraman – diğer bir program Denizen`in oluşturduğu 83 000 bina, 260 000 ağaç, 215 000 fener ve 100 000 otomobilden ve binlerce insandan ibaret. Özgü olan şey, şehir haritası San Francisco` nun gerçek haritası üzerinde oluşturulmuş olmasıdır.

BIG HERO 6

Walt Disney Animation Studios`un elemanları önceki nesil teknolojiler ile bu kadar büyük şehrin animasyonunu yapmanın mümkün olmadığını söylüyorlar.

Film senaryosu yakın gelecekte gelişiyor. Başkahramanlar- oğlan ve yumuşak vinil robot Beymaks`tır ( bir de onun olağanüstü yetenekli bir grup arkadaşı). Hiro Hamada – doğuştan mucit ve robotların dahi tasarımcısıdır. Abisi olan Tadashi ile geleceğin kenti San Francisco`nun Teknik Üniversitesi`nde en ileri fikirleri gerçekleştiriyor. Bir dizi esrarengiz olaylar sonrası dostlar sinsi bir komplo merkezinde bulunurlar. Çaresiz Hiro neşeli ve iyi kalpli deneme robotu Beymaks`ı yenilmez savaş aracı gibi yeniden programlayarak kullanmaya karar verir.

Aşağıdaki görüntüde Hiro “zırhların” 3D-basını için robotun taramasını gerçekleştiriyor.

BIG HERO 6

Film senaryosu bir sürü fütüristtik detaylar içerir. Yakın gelecek teknolojilerinin tarihini oluşturmaya karar verildiğinde, yönetmen yardımcıları, robotik ve bununla ilgili alanlarda ilerde giden gelişmelerle tanışmak için MİT, Harvard, Carnegie Mellon Üniversitesi ve Tokyo Üniversitesi`ni ziyaret ettiler.

Örneğin, filmde Hiro`nun kendi garajında 3D-yazıcıda robot için koruyucu kılıf bastığı an yapımcı, bugün tüm dünyada popülerlik kazanan DIY akınına bir referans olduğunu düşünüyor.

Yumuşak robot Beymaks`ta gerçek örneklere sahip. Özellikle, Japonya’nın bazı hastanelerinde günümüzde hasta bakımında robotlar kullanılıyor. Vinilden değil plastikten yapılmış olsalar bile görünümleri bir birine benziyor.

Mini-dron’ lar Carnegie Mellon Üniversitesi`nin bilimsel projelerinden alınmış. Tabii, çizgi filmindeki sürüm, şimdi mevcut prototiplerden daha fantastik. Elektromanyetik mikrobotlar bir bütün gibi hareket ederek bir birine zincir üzerinden sinyaller gönderiyor. Sürünün milyonlarca mikrobot’u içerdiği için 55 000 çekirdekli süper bilgisayar çalışmayana kadar başta onları renderlemek mümkün görünmüyordu.

Yaratıcılar emin, Big Hero 6`nı teknoloji aşk bürümüş. Yönetmen asistanı Don Hall diyor: “Film bilim ve teknolojiyi bizim daha önce gerçekten de hiç yapmadığımız bir şekilde yüceltiyor”.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bugün dünden daha iyiyiz!

Dersler
Anket

İşlemci seçiminiz

Sonuçları Göster

Yükleniyor ... Yükleniyor ...