Türk usulü çözüm yolu :)

ekran-karti

Merhaba arkadaşlar. Bu yazıda daha önce karşılaştığım bir problemin ilginç çözüm yolu ile ilgili konuşacağım.

Bir ay önce proje ürerinde çalıştığım zaman monitör bir anda kapandı. İlk önce olur böğle şeyler değerek o kadar da önem vermedim. Ama 10-15 dakika çalıştıktan sonra aynı şey bir daha oldu.

Yine bilgisayarı kapatıp açtım ve çalışmaya devam ettim. Ama bu defa içimden bir ses bak şimdi yine monitör kapanacak değiyordu. Aynen öğle oldu.

Artık bilgisayarda bir problemin olduğunu anladım. İşin tersi elimdeki projeyi bitirip bir sonraki gün teslim etmem lazımdı.

Bunun için hızlı şekilde ilk önce ekran kartını kontrol ettim. Hiçbir problem yoktu. Bilgisayar gayet normal çalışıyordu. Ama o an 3d max açık değildi. Daha sonra RAM’ leri bir bir kontrol ettim. Yine hiçbir problem ortaya çıkmadı.

Daha sonra Max programını açık bırakıp beklemeye başladım ve biraz sonra monitör yine gitti. Bu durumda problemin ne olabileceğini sanki anladım. Eğilip ekran kartının soğutucusuna baktığımda çalışmadığını gördüm, artık problemin neden kaynaklandığı anlaşıldı.

Soğutma sistemi çalışmadığı için ekran kartı işlemcisi ısınıyor ve biraz sonra ekran kapanıyordu.

Maalesef ekran kartları için ayrı soğutma sistemi bulmak imkânsız. Bi de eğer o ekran kartını Ebay’ den sipariş ettiyseniz.

Karşımda iki problem vardı.

1. Yeni ekran kartı almam lazım.
2. Yarına kadar projeyi yetişdirmem lazım.

Yeni bilgisayar toplamaya karar verdiğimden eskisi için yeni ekran kartı almaya hiç gönlüm yoktu. En azı 500-600 TL harcamam gerekiyordu.

Ama başka çare de yoktu. Mağazaya giderken yolda aklıma bir fikir geldi. İşlemci için soğutma sistemi kullanırsam olur mu acaba? Ve artık eve dönerken elimde 500 tl lik ekran kartı yerine 20 tl lik soğutma sistemi vardı.

Ve biliyor musunuz artık bir aydır bilgisayar tıkır tıkır bu şekilde çalışıyor. Bir defa da olsa bile arıza yapmadı. Bi de altına havayı dışarı vursun değe 4 tane vida koydum mu, oldu tamam :grin:

Ama soğutma sistemi ekran kartına değil ana karta bağlı. Yani ekran kartının sıcaklığına göre ne zaman hızlı ne zaman yavaş dönmeli olduğunu bilmiyor. Daha ne olsun? 500 TL’ lik sorunu 20 TL’ ye çözdük. Önemli olan çalışması.

Haaa, bi de artı 4 tane vida ve kağıt parası var :idea:

ekran-kart-ariza

 

Türk usulü çözüm yolu :) için 2 cevap

  • 1 aydır düzgün bir şekilde çalışıyorsa problem çözülmüş demektir, tebrik ederim akıllıca.

  • triger kayışının gerdirme kolu gevşemişti yerinde durmuyordu bende 17-18 anahtarı kolabantlayıp gerdirme olarak takmıştım öyle 300km idare etmişti vesselam Türk ün aklı sıkışınca einstein’i bile sollar :?:

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bugün dünden daha iyiyiz!

Dersler
Anket

Kullandığınız render motoru

Sonuçları Göster

Yükleniyor ... Yükleniyor ...