Vray 3.0 yenilikleri

Güncellendi 01.09.2014

vray-3-yenilikleri

Merhaba arkadaşlar. Bildiğimiz gibi artık Vray 3.0 sürümünün beta versiyonu baya zamandır test yapa bilmeleri için artık kullanıcılara sunuldu. Bende bu gün hepimizin çok sevdiği Vray render robotunun 3.0 sürümünün yeni imkanları ile ilgili bir yazı yazmaya karar verdim. Umarım yeni bilgilere sahip olursunuz.

Şu an en son sürüm 2.40.04’ ür ki 2.40.03 sürümünden farkı onun 3ds max 2014 versiyonunu desteklemesidir. Ayrıca Vray RT şimdi Phoenix FD 2.1 ve MultiScatter eklentilerini de destekliyor.
Peki Vray’ in üçüncü sürümünde bizleri ne bekliyor? Görünüyor ki, geliştiriciler render robotunu daha hızlı yapabilmeleri için çok çaba göstermişler.

1. Brute Force algoritmasının yardımı ile hesaplamanın hızlanması.

Bruto Forse global aydınlatma yöntemi ,VRay`in 10 yıl varoluşu boyunca özel olarak optimize edilmemiştir. Çünkü resimi biased yöntemleri – Irradiance Map veya Light Cache ile daha hızlı hesaplamak mümkün. Evet, onların kendine ait eksiklikleri var, (flickering – animasyon sırasında kırpma) ancak birçok durumda renderin hızı artar.

O yüzden, artık donanım ve yeni algoritmaların gelişimi ile, Chaos Group` tan olan programcılar Brute Force`u yeniden yazdılar ve süreni 2.5 kere kısaltarak müthiş sonuçlara vardılar. Örneğin aşağıdaki iç mekan sahnesi Vray 2.4 sürümünde Brute Force algoritması ile 15 dakika 44 saniyeye render yapıldıysa, 3.0 sürümünde bu sadece 7 dakika 25 saniye zaman aldı.

Ayrıca, belki biliyorsunuzdur, VRay geliştiricilerinden biri gayri resmi olarak, eğer işlemciniz İntel`se hesaplama süresini daha da (30%) azaltan Embree eklentisini üretiyor. Onu şimdi de 2.3 versiyonuna uygulayabilirsiniz. Ama 3.0 sürümünden itibaren Embree Vray’ in standart paketine dâhil olacak. Aşağıdaki örnekte de gördüğünüz gibi Embree render sürecini 5 dakika 56 saniyeye kadar kısalttı.

brute-force-render-hizi

2.Yeni Max ray intensity seçeneği.

Brute Force`un eksikliklerinden biri çok sayıda hesaplamalar yüzünden ortaya çıkan parlak piksellerdir. Genelde böyle bir şey caustic kullandığımız zaman oluyor.

basit-brute-force-vray-3
Bu kusurların üstesinden gelmek için, Max Ray seçeneği icat edildi. O,Clamp output seçeneği gibi çalışıyor ve fiziksel olarak doğru değildir.

brute-force-max-ray-intensity-vray-3

3. Saç görüntülemesinin hızı arttı.

Yarı şeffaf nesnelerin – saçların daha hızlı görselleştirmesini optimize etmek için bazı işler yapıldı. Şimdi bellek tüketimi ve görüntüleme süreci inanılmaz derecede azaldı. Aşağıdaki örnek resim Maya ve Vray 2 yardımıyla 26.5 dakikaya yapıldı. Daha sonraki iki aşamada aynı resim 5 dakikaya ve daha sonra bu süre 2.5 dakikaya kadar düştü.

vray-sac-renderinin-hizi

4. Farklı 3D paketlerler arasında değişim yapmak için Vismat malzeme sistemi.

Tüm paketler arasında serbest materyal değişimi yapmağa izin veren, VRay materyallerinin pakete bağımsız sürümü hazırlanıyor. Gerçi, bu üniversal malzemelerde, belirli 3D paketlere özel olan seçenekler bulunmayacak.

vray3-Vismats

5. Yeni hesaplama algoritması GL-Vertex merging.

Vertex merging – bidirectional path tracing ve progressive photon mapping`i içeren yeterince ilerici GL hesaplama algoritmasıdır.Örnekte, Vertex merging caustic ve diğer ışık efektlerini daha etkin hesaplamağa izin verdiği belli oluyor.

vertex-merging-kapali

vertex-merging-acik

 

6. Maya görünüm penceresi artık VRay RT için kullanılabilir.

VRay RT`nin Maya görünüm penceresinde görüntüleyici gibi çalışmasının videotanıtımı:

Şimdi karelerin büyüklüğü dinamik olarak değişiyor. Bu tüm çekirdeklerin kullanılmasını sağlar, hatta render yapılması gereken son parça kaldığında bile.

Yazıdaki bilgiler Vray.info sitesinden alındı.

Vray 3.0 yenilikleri için 10 cevap

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bugün dünden daha iyiyiz!

Dersler
Anket

En fazla sevdiğim 3D yazılım

Sonuçları Göster

Yükleniyor ... Yükleniyor ...