VRaySun ayarları

Güncellendi: 12.07.2015

vraysun

Merhaba arkadaşlar. Bu gün Vray kullanıcıları tarafından çok sık kullanılan Vray Sun ayarlarına bakacağız. VraySun Max programında güneş ışığını taklit eden ışık kaynağıdır. Ve gerçekçi sonuçlar elde edebilmeniz için onun ayarlarını bilmeniz şart.


Başlayalım.

1. Enabled (Etkinleştirmek) – Güneş ışığını etkinleştiriyor veya devre dışı yapıyor.

2. Invisible (Görünmez) – kamerayla bakıldığında güneş diski görünmüyor. Bu bazen bulanık yansımalı yüzeyler üzerinde güneşin parlak noktalarını önlemek için yararlıdır.VRay Sun ayarları

3. Affect diffuse  (Diffuse renge etkisi) – Bu seçenek, VRaySun’ ın malzemelerin yayılma (diffuse) rengini etkileyip veya etkilememesini belirler.

4. Affect specular  (Parlaklığa etkisi) – Bu seçenek, VRaySun’ ın malzemelerin parlaklığını etkileyip veya etkilememesini belirler.

5. Cast atmospheric shadows (Atmosferik gölgeler at) – Bu seçenek etkin olduğunda sahnede kullanılan atmosfer efektleri gölge oluşumunda iştirak edecekler.

6. Turbidity (Bulanıklık) – çevremizdeki havada toz miktarını belirler ve güneş ile gökyüzünün rengini etkiler. Küçük değerler açık ve mavi gökyüzü ve açık bir güneş verir, daha çok değer büyük kirlenmiş şehirlerde olduğu gibi gökyüzünü portakal renginde güneşi ise bulanık yapar. Maksimum değer 20.

7. Ozone (Ozon) – Güneş ışığının rengini etkiler. Aralık 0,0 – 1,0. Küçük değerler güneş ışığını daha sarı yapar, büyük değer ise daha mavi.

8. Intensity multiplier (Yoğunluk faktörü) – Güneşin parlaklık şiddetinin ölçüsü. Varsayılan olarak, bu değer 1,0 ‘dır. Bu yeterince büyük bir ölçü ve görselleştirme zamanı parlak bir sahne oluşmasın diye bu rakamı düzeltmek gerekir.

9. Size multiplier (Boyut faktörü) – güneşin görünen boyutu. Bu gösterge kameradan ve nesnelerin yansımasında görünen zaman, güneş diskinin boyutunu etkiler, hem de gölgelere bulanıklık etkisi verir.

10. Filter color – Seçenek VRaySun ve Sky ışık tonunu (hue) değiştirmenizi sağlar.

11. Shadow subdivs (Gölge Kalitesi) – gölgeleri oluşturmak için numune sayısı. Daha çok numune daha yüksek gölge kalitesi demek. Daha yüksek değer kaliteli bulanık gölgeler almanızı sağlar, ancak hesaplamayı yavaşlatır.

12. Shadow bias (Gölgenin kayması) – Gölgenin kayması nesneye yakın veya uzak oluyor. Eğer küçük kayma oluşmuşsa, gölgeler bazen gerekmedikleri yerde görünebilirler. Bu değerin yardımı ile gölgelerin kaymasını ayarlayabiliriz. Kayma büyükse, gölgeler tamamen nesneden ayrılır.

13. Photon emit radius (Foton kaynağının yarıçapı) – fotonların yayıldığı bölgenin çapını belirler. Bu seçenek yalnız Gl hesaplaması zamanı foton kullanıldığında veya V-Ray Caustics`in hesaplanması zamanı bir etkiye sahiptir.

14. Sky Model (Gökyüzü modeli) – VRaySky dokusunu oluşturmak için kullanılacak olan gökyüzü modeli seçmenizi sağlar.

  • Preetham et al. – Bu mod seçildiğinde VRaySky dokusu Preetham yöntemine dayanarak oluşturulur.
  • CIE Clear – Bu mod seçildiğinde VRaySky dokusu açık gökyüzü için CIE yöntemine dayanarak oluşturulur.
  • CIE Overcast – Bu mod seçildiğinde VRaySky dokusu bulutlu gökyüzü için CIE yöntemine dayanarak oluşturulur.

15. Indirect horiz. illum. (Dolaylı yatay aydınlatma) – parametre gökten düşen, yatay yüzeylerde ışığın yoğunluğunu gösterir.

16. Exclude (İstisna) – VRaySun ışık kaynağından seçilmiş nesneleri hariç eder, yani onları aydınlatmaz ve gölge oluşturmalarını sağlamaz. Diğer kaynaklara benzer bir şekilde çalışır.

Şimdi bazı örneklere bakalım.

VraySun konumu

Bu örnekte güneşin konumundan asılı olarak onun etkisi gösteriliyor. Sahnenin parlaklığını artırması yanı sıra, güneş konumu hem de gökyüzünün görünümünü ve güneş ışığının rengini etkiler.

vraysun-z

Size multiplier parametresi

Bu örnekte Size multiplier seçeneğinin etkisi gösteriliyor. Bu seçeneğin değişmesi Güneşin görünen boyutunu ve gölgelerin bulanıklığını etkilediğine ( ancak aydınlatmanın genel şiddeti değişmez) dikkat ediniz.

size-multiplier

Shadow subdivs parametresi

Bu örnek Shadow subdivs seçeneğinin etkisini sergiler. Değerin küçük ölçülerde olması gölgelerin daha gürültülü olmasına sebep olur.

shadow-subdivs
Turbidity parametresi

Bu örnek Turbidity seçeneğinin etkisini sergiler. Seçenek havada olan toz parçacıklarının miktarını belirler. Dikkat edin, seçeneğin küçük ölçülerinde gökyüzü açık olduğu zaman, büyük ölçülerinde güneş ve gökyüzü daha sarı oluyor.

turbidity
Intensity multiplier parametresi

intensity-multiplier

Color Mapping etkisi

Güneş ve gökyüzünün dış görünüşü kendi seçeneklerinden başka Color Mapping türüne de bağlı.

colormapping

Ozone

Ozone seçeneği yalnız güneşten gelen ışığı etkiliyor.

ozone

Shadow bias

shadow-bias

VRaySun ayarları için 31 cevap

  • tşkler çok güzel bir paylaşım :mrgreen:

  • Eline sağlık

  • Çok iyi bir paylaşım olmuş ellerinize sağlık

  • V-ray sun için çok güzel bir bilgilendirme olmuş , teşekkürler.

    Sağlıcakla kalın.

  • Arkadaşlar ben yeni üye oldum .Site gerçekten çok güzel.Nizami kardeşimizin ellerine sağlık çok güzel bir site yapmış.Herşey çok net ve açıklayıcı ..

  • materyal vs indirmek ücretli mi

  • Hay Allah razı olsun, emeğinize sağlık, VRay kabus gibi geliyordu.

  • çok faydalı oldu teşekkürler :mrgreen:

  • Elinize saglık gerçekten harika bilgiler :idea:

  • Gayet guzel olmuş :)

  • kardes ellerine sağlık çok güzel olmuş..

  • detaylı bir anlatım teşekkürler blogda gayet başarılı . :arrow:

  • çok teşekkürler verdiğiniz bilgiler için. yalnız benim bir sorunum var.dış mekanda gölgeler çok koyu çıkıyor . nedenini bulmaadım. teşekkürler

  • Nizami bey faydalı paylaşımlarınız için çok teşekkür ederim.çok faydalı ve çok etkili bilgiler veriyorsunuz.

  • Bir yılı aşkın bir zaman sonra bile aranır ve faydalanılabilir olmak güzel birşey olmalı !
    Elinize sağlık :mrgreen:

  • merhaba bende yeni katıldım yakından takip ediyorum sizi güzel paylaşımlar emeğinize sağlık

    ben yeni çıkan vray en sürüm 3,2 kullanıyorum fakat render ayarları farklı geldi tam alışamadım

    yaşadığım bir kaç sıkıntı var yardımcı olabilirmisiniz render alırken bir hata gibi uyarı geliyor resulation 600×450 demo ve ekran siyah

    common ayarlarından 600×450 düşüruyorum fakat bu sefer işlemi yapıyor ama ekran yine siyah çözemedim

  • birde hazır modelleri indirmeyi denedim ama winzip hata dosyası veriyor

    dosyadamı hata var yoksa winziptemi ?

    • Hata olmaması gerek. modelleri bir bir indirmeye çalışın

      • hazır model kullanmayı öneriyormusunuz ?

        bilemiyorum ama insan bazı şeyleri kendi yapmadan direk hazır alıp yapınca kendi emeğim diyemiyor .Yani ne bilim ben kabul edemem.ama zaman kazanmak ve hızlı yapıp işi bitirmek amacıyla bayağı kullanan var sanırım

        düşüncelenerinizi merak ettiğimden soruyorum rahatsız etmiyorum dur umarım

        • Eğer kendiniz için değil de para kazanmak için sipariş üzerinde çalışıyorsanız sadece ve sadece hazır model kullanmanızı öneriyorum. Bu durumda sizin işiniz para kazanmak, kendinize bir şeyler ispat etmeye çalışıp zaman harcamak değil.
          Eğer ücretsiz bulamadıysanız ve bütçeniz yeterliyse hazır kaliteli modelleri satın alın veya 3d modelleme uzmanına sipariş verin. Gerektiğinde kendiniz hızlı şekilde bazı değişiklikler yapabilirsiniz.

  • verdiğiniz bilgiler için teşekkür ediyorum ilgilendiğiniz için

    3 ds max temel parametrelerini anlatmışsınız konuların devamı olucakmı modelleme kaplama ışıklandırma gibi veya eğitim cd gibi ?

    • Devamını yazmaya çalışacağım ama şimdilik zamanım yok. Kaplama, ışıklandırma vs gibi konuları eğitim seti şeklinde yapacağım. Bu konular artık direkt Max’ e değil ayrı ayrı render motorlarına ait.

  • Hocam merhabalar kolay gelsin.çok güzel bi paylaşım olmuş ancak bi sorum olucak.Sun’nın gölgesini kapatma gibi bi şansımız var mı acaba ?

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bugün dünden daha iyiyiz!

Dersler
Anket

En fazla öğrenmek istiyorum

Sonuçları Göster

Yükleniyor ... Yükleniyor ...